Gå till innehåll

Bottenskopa


Slanten

Rekommenderade inlägg

När man ligger med influensa har man alldeles för mycket tid över. Tankarna vandrar iväg och resultatet blev nedanstående skapelse. Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran till grundidén, forskarna har använt detta läng. Men några besök på Biltema resulterade i denna vackra tingest.

Den är inte testad ännu på grund av alldeles för mycket snö på bryggorna, men den funkar finemang uppe på land.

 

WP_20170106_18_22_26_Pro.jpg

 

Nå, vad är nu detta. Jo, en skopa för att ta upp spännande saker från botten. Den sänks ner mot botten med låset "aktiverat". Detta förhindrar att den slår ihop på vägen ner.

 

WP_20170106_18_23_10_Pro.jpg

 

Så fort den slår i botten släpper haspen och man kan börja dra upp den.

 

WP_20170106_18_23_40_Pro.jpg

 

Då sluter sig skopan så fort man börjar dra upp linan. Den håller sig stängd med en ganska stor kraft på grund av tyngden. Den blir ju lättare i vattnet på grund av Arkimedes princip, men om det inte funkar så bra är det bara att sätta på lite mer vikter.


WP_20170106_18_24_48_Pro.jpg

 

Om den fungerar bra ska den kompletteras med en livekamera för att se vad det finns på botten innan man landar den och sluter skopan. Nu väntar jag på töväder... 

Det är inte tråkigt med kalla akvarier. :tennis:

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...