Gå till innehåll

Röd mangrove mot cyano


nike83

Rekommenderade inlägg

  • 10 månader senare...
2 timmar sedan, Purre sa:

Jag har två plantor röd mangrove som sitter i mitt kar. Har inte haft problem med Cyano på några år nu, men jag vet inte om mangroven hjälpt till att hålla Cyanon borta. Mvh Per 

 

 

spännande!

hade du problem innan du stoppade i plantorna?

hur har du placerat dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer tyvärr inte ihåg om jag hade några problem innan jag stoppade i dem, det var nog inte orsaken att jag skaffade dem i alla fall. Men jag hade problem med cyano i uppstarten av mitt kar. Det slutade med att all sand åkte ur. Jag körde även med KZ Cyano Clean har jag för mig. Men som sagt jag minns inte riktigt när jag satte i mangroveplantorna. Men det måste varit efter jag hade problem med Cyanon. Men den största anledningen att jag satte i dem var nog mer att hjälpa till med näringsexporten. Men de gör nog inte så stor skillnad egentligen, 2 plantor på 1400 liter.

 

Sen är det ju en kul grej. Jag har satt dem i bakkant av karet, jag har BTN modulter, så jag kilade fast dem i en skreva. Där växer de. Upptill bakom akvariet är det två fönster så de får ljus därifrån också. Se bifoga bild.

 

Hälsningar Per

IMG_1681.JPG

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...