Gå till innehåll

Nytt spännande mekaniskt filter


Rayy

Rekommenderade inlägg

16 timmar sedan, petnym sa:

Trevligt med en modell för mindre akvarium...

 

Hoppas någon köper den och publicerar enhetens verkliga mått (inklusive rullar), så man kan avgöra om den går klämma in i sumpen till revkuben.

Jag har mailat clarisea och frågat om måtten stämmer. De har bekräftat att måtten som är angivna stämmer :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Rayy sa:

Jag har mailat clarisea och frågat om måtten stämmer. De har bekräftat att måtten som är angivna stämmer :-)

 

Ja, de stämmer säkert, men frågan är om måtten inkluderar utrymmet som krävs för rullarna.... Jag mailade just den frågan också... ;-)

 

1 timme sedan, Rayy sa:

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på deras hemsida istället där står mått etc

 

http://www.clarisea.eu/detailed-description

 

SK10 footprint:10 x 13.5cm (above sump top +3cm either side) height 45cm (max)

SK15 footprint:16x22cm in sump, (above sump top +3cm either side) height50cm (max)

http://www.clarisea.eu/media/attachments/2016/12/04/ClariSea SK Series User Manual.pdf

 

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den stora skillnaden i storlek beror väl på att Rollermat har mycket mera filt i sina rullar (45m). Jag tror jag sett att Clarisea har 15m. Det ändrar ju också på priskalkylen en del.

Rollermatrullen kostar 250:- hos mig och Clarisea har jag hittat för 16£ men den blir nog billigare om den blir vanligare i webbutikerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa filter verkar ha ett annat material i rullarna så man kan nog inte jämföra meterpriset rakt av mot Theiling rollermat. Innan någon gör ett jämförande test vet vi ju inte vilken som samlar mest "skit" per meter filtermatta så att säga...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...