Gå till innehåll

Bättre belysning clownhotell


SaltisLinda123

Rekommenderade inlägg

Tjena!

Det går att göra men tyvärr inte på något jätteenkelt vis.

Har skrivit lite om det i tråden om mitt kar:

https://saltvattensguiden.se/topic/35611-daniels-clownhotell/?do=findComment&comment=575567

 

Det jag kom fram till var iaf i princip att den enda lösningen om man vill använda originalhuven är att rensa ur gammal elektronik o kapa bort så mycket plast som möjligt och bygga in egen LED-belysning. Ett ganska krångligt bygge med andra ord.

 

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, SaltisLinda123 sa:

Okej! Jadu.. Jag är jubingen höjdare på det där så får väll se hur det blir, hur mycket bättre belysning blev det för dig då? :)

 

Det blev väldigt mycket bättre :)  Inga problem att få stenkoraller och sådant att trivas nu.  

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror väl på vad man kan tänka sig att en uppgradering får kosta.

 

samt om man vill bygga allt från början

 

Enklaste skulle väl ändå vara att montera fast en färdig belysning i locket.

 

Tex en coral box moon led plus, Så har man nog ljus så det räcker i ett clown hotell inte allt för dyrt blir de heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

8 timmar sedan, hundben sa:

Beror väl på vad man kan tänka sig att en uppgradering får kosta.

 

samt om man vill bygga allt från början

 

Enklaste skulle väl ändå vara att montera fast en färdig belysning i locket.

 

Tex en coral box moon led plus, Så har man nog ljus så det räcker i ett clown hotell inte allt för dyrt blir de heller.

Den belysningen kan jag rekommendera men då måste du ha bort locket eller ta upp ett stort hål och sätta ner belysningen i.

De har höjt priset tyvärr - de kostar ca 1650 kronor nu plus frakt. När jag köpte gick de på ca 1200:- st. (Nu sålda till Martin B - och han är nöjd vad jag vet)

 

MVH Lasse

 

 

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja - jag sålde mina tre (se början på min tråd) men det berodde inte på att jag var missnöjd utan att jag fick möjlighet att köpa min drömramp för en bra penning. Jag hade tre över mitt på 310 liter och var mycket nöjd. De gav en väldig bra effekt i förhållande till strömförbrukning. Sålde dem till @Martin Boch han är också nöjd tror jag

 

MVH Lasse

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

19 timmar sedan, Lasse sa:

Ja - jag sålde mina tre (se början på min tråd) men det berodde inte på att jag var missnöjd utan att jag fick möjlighet att köpa min drömramp för en bra penning. Jag hade tre över mitt på 310 liter och var mycket nöjd. De gav en väldig bra effekt i förhållande till strömförbrukning. Sålde dem till @Martin Boch han är också nöjd tror jag

 

MVH Lasse

Ja @Lasse, jag är mycket nöjd :) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...