Gå till innehåll

Maxspect gyre xf230, oljud.


Rameau

Rekommenderade inlägg

Läser om alla som säger att denna ska vara så tyst, haft min tillräckligt länge nu för att kunna säga att den inte är tyst. Gjorde även ett ljudtest med "buller" appen idag, hade pumpen på 10%  mätte på motsatta sidan av akvariet så ca 1m från pumpen.

Resultatet: med pumpen av 23.7 dB och med pumpen på 30.4 dB.

 

är det fler än jag som har störande ljud? Man undrar ju om jag är väldigt känslig eller om jag fått ett måndagsex? 

 

Kan tillägga att om jag håller den i kabel fritt hängandes i vattnet så hörs den inte mycket, men så fort jag närmar den mot glaset så förstärks ljudet.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den ser ut som min, man ser massa småjack som skapar vibrationer. Min ser nästan bränd ut på första "ringen" innan magneten om du kollar på bilden. Och jag har liknande småjack som du visat på videon.

Jag kontaktade även butiken men fick aldrig något vettigt svar om jag får ny eller hur det blir. De skulle iaf ta in reservdelar och jag förutsätter att de byter ut den.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Colan sa:

Den ser ut som min, man ser massa småjack som skapar vibrationer. Min ser nästan bränd ut på första "ringen" innan magneten om du kollar på bilden. Och jag har liknande småjack som du visat på videon.

Jag kontaktade även butiken men fick aldrig något vettigt svar om jag får ny eller hur det blir. De skulle iaf ta in reservdelar och jag förutsätter att de byter ut den.

 

"Butiken" skulle få in nya delar i början av nästa vecka.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...