Gå till innehåll

Mickes 340L


Micke81

Rekommenderade inlägg

Tänkte strata en tråd med min nya burk!!

Har sen tidigare ett Lido 120 som jag gjorde om till salt för att testa drömmen om att ha ett saltvattensakvarium. Kände rätt snabbt att jag ville ha större, och fick faktiskt med mig sambon på det :).

Började kolla runt lite här efter ett större kar och hittade ett 340L som m0jjen sålde. Så stort tack för affären!!:)

Har idag kopplat ihop allt och dragit igång det. Började med en liten läcka på returen inne i underskåpet, men är nu fixat.

 

Tekniken jag har idag:

 

Skummare: Deltec SC 1456

Belysning: 2X Hydra 52

Retur: Jecod DCS-3000

Cirkulation: Jecod RW-4 ( kommer att sätta in 1 till större )

UVC rör.

 

Uppdateringar kommer vart efter.

 

 

 

saltkar.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, addo sa:

Kommer du åt att skrapa ytavrinningsfacket vid den högra ön?, Det ser bra ut för övrigt :)

Jag räknar med att kunna skrapa det mesta som syns på facket. Blir nog lite pilligt på ett par ställen, men tror det går. Om det skulle bli för bökigt så flyttar jag lite på ett par stenar i framtiden :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Nu har det gått en tid och det har hänt en del i karet. Lite nya invånare och några koraller. Tyvärr väldigt dåliga bilder från kameran. Ska väll börja mixtra lite med systemkameran någon dag är tanken.

 

Men slänger upp ett par bilder.

 

 

fisk2.jpg

korall.jpg

korall2.jpg

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...