Gå till innehåll

Nytt saltkar


Jokkmokksjocke

Rekommenderade inlägg

28 minuter sedan, Ouscazz sa:

Det går inte att svara på. Jag har aldrig haft några större problem. Det går att ta bort det mesta av de oönskade djuren.



Skickat från en iPhone med Tapatalk

 

ok, Ja då skall man väl köra med levande sand å sten. Det är planen iallafall.

 

Hur länge kan LS etc vara utanför vattnet. Tänker främst på när man skall bygga själva revet, eller kan man köra med cement/lim etc i vattnet för att bygga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

 
Hur länge kan LS etc vara utanför vattnet. Tänker främst på när man skall bygga själva revet, eller kan man köra med cement/lim etc i vattnet för att bygga.


Flera timmar, så länge de är fuktiga. Revcement går bra att använda under vatten. Jag använder NYOS revcement, mycket bra!



Skickat från en iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå långsamt fram bara. Du kan också likaväl starta med torr död sten som iofs ger längre uppstart men du slipper oönskade resenärer samt billigare. Eller varför inte konstgjord sten som finns av hög kvalitet. Ja valen är många.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2017-02-25 at 11:17, pepo sa:

Gå långsamt fram bara. Du kan också likaväl starta med torr död sten som iofs ger längre uppstart men du slipper oönskade resenärer samt billigare. Eller varför inte konstgjord sten som finns av hög kvalitet. Ja valen är många.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
 

 

Ja jag kommer ta det lugnt. Men kommer köra Levande sten och sand. Känns som det bästa sättet.

 

/ J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använde aquaPlanner förr, men nu gör jag det i ett vanligt A5-block. Jag rycker det blir mer överskådligt och lättbläddrat så...

aquaPlanner var väl inte dåligt i sig, men...

Skickat från min iPhone med Tapatalk




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Office Excel... Då kan du lätt se värde dag för dag, vecka för vecka eller flera år. Sen kan du lätt plocka ut diagram från Excel för att göra linje diagram, stapeldiagram eller vad du nu vill....

Det använder jag själv. Sen har jag ett utskrivet ark som ligger vid akvariet så jag lätt kan kolla värdena i den och även fylla i vid varje vattenprov. Det ger en överskådlig bild av alla värden...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, per.w sa:

Office Excel... Då kan du lätt se värde dag för dag, vecka för vecka eller flera år. Sen kan du lätt plocka ut diagram från Excel för att göra linje diagram, stapeldiagram eller vad du nu vill....

Det använder jag själv. Sen har jag ett utskrivet ark som ligger vid akvariet så jag lätt kan kolla värdena i den och även fylla i vid varje vattenprov. Det ger en överskådlig bild av alla värden...

 

Puh...får väl damma av de gamla Excel-kurserna om diagram. :-P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...