Gå till innehåll

spill och fukt spärra


jarecki68

Rekommenderade inlägg

13002493_1706941719562263_2707991784686630866_o.thumb.jpg.e71de7cd8aa5931a7bbe6c4f7c2b8669.jpgNågra förslag, hur kan man fukt och vatten spill säkra botten skiva ????

Min första tanke var plastmatta som täcker botten och stål profil men det värkar väldigt pilligt med alla vinklar sen måste man skarv svetsa :klia: och alla fogar måste hålla tät för eventuell  vatten spill  :torn:

 

akrylplastskiva(på samma sätt som det med plastmatta) ska sågas och limmas  ganska tids krävande och inte billigt ?

Tar emot alla förslag    

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 minuter sedan, Schilla sa:

Den behöver ju bara svetsas om man vill ha våtrums klassning eller har jag fel? Du skulle ju kunna köra med matta sen latex eller silikon i fogar o skarvar. 

Kan fungera fast min tanke var att alla stål profiler på bottenskiva skulle hamna under plastmattan.

Ditt förslag är väldigt bra men problemet är vilket fog masa ,lim ,silikon håller tätt mellan plast och metall som är lackat menar sammanfogar dom och håller tätt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 minuter sedan, Lasse sa:

Byggplast . billig, lätt att lägga in, effektiv men vinner inget skönhetspris. Silikona är inte bästa lösningen.

 

 

 

MVH Lasse

 

 

Något åt det hållet hade jag tänkt mig Lasse fast med våtrums plastmatta mest för skönhetens skull tack för feedback :)

alla idéer är välkomna tack 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att skickarna även kör med en tape som är helt sjuk som dom tejpar ihop plasten med så kallad åldersbeständig tape. Fäster på det mesta men inte jätte slitstarkt 

 

Och inte jättesnygg heller för den delen 

Ändrat av Schilla
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...