Gå till innehåll

Nytt akvarium, förslag välkomnas...


NiXoN

Rekommenderade inlägg

Så visst jag är inte så ny i hobbyn men jag har inte hållit mig ajour kring utrustning etc dom senaste två åren. 

Jag har tänkt gå ner i takt och volym men inte lägga av helt och jag skulle kunna behöva lite förslag på ett mindre kar tills jag får tid och ork igen. 

Har förlorat en massa acron etc så nu måste jag ta tag i det hela... (går nog mot lps hållet tills vidare). 

 

Jag har tänkt mig något kring 150-250liter, möbel och då helst med sump. 

Vore kul med en "drop off" burk eller liknande, dvs gärna något lite avvikande. 

Sen vore det kul om man kunde få hem den i ett stycke så gärna någon vettig leverantör/firma :)

Total budget under 15, kar möbel (ev. belysning). 

 

Vad skulle ni föreslå? 

 

//Nixon 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är ett alternativ, det känns dock lite väl "normalt".
Skulle gärna vilja ha något litet och udda istället för mitt 500liters huvudkar.
Har inte riktigt ork att börja bygga något själv, vet precis hur det kommer spåra ur med en massa custom elände och finesser...

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det har jag gjort dom senaste åren när jag byggt system, så det är lite trist att inte göra något nytt.
Blir det en vanlig burk så är jag rätt kräsen när det kommer till funktioner...

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är något åt det hållet jag är ute efter...
Hoppades på att det fanns någon "lokal" handlare som hade tagit in något liknande.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk




Lycka till med det! Något jag har märkt nu när jag startade upp saltvattenshobbyn på nytt är hur komiskt efter Sverige är när det kommer till innovation och smarta lösningar.

Ifs är det väl inte värre än att kontakta tillverkaren och fråga lite snällt om de kan skicka till Sverige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej på dig Nixon - trevligt att du finns kvar......

 

titta på min byggtråd - jag har gjort lite annorlunda nu. Dock ingen drop off. Jag tror inte det är omöjligt att specialbeställa ett drop off - ettdera från Polen eller från diamant aquaria

 

MVH lasse

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...