Gå till innehåll

Uppdatering av Köp & Sälj


Rekommenderade inlägg

Från onsdagen den 31/5 klockan 23.30 och cirka ett dygn framåt kommer Köp & Sälj att vara nedstängt. Annonsforumet kommer att göras om så att det liknar det gamla utseendet med kategorier istället för prefix. Taggarna kommer att finnas kvar för att lättare kunna hitta specifika annonser. Alla annonser behöver flyttas in under respektive kategori.

 

Vi hoppas att detta kommer att förenkla Köp & Sälj.

 

/Saltvattensguiden

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köp & Sälj är nu uppdaterad. Nu lägger man annonsen under aktuell kategori. Det finns fördefinierade taggar under respektive kategori. De går att radera men de gör att det blir lättare att hitta annonsen så behåll dem gärna. Tio taggar är max.

 

Det har kommit till tre fält till höger på första sidan med de fem senaste annonserna från säljes och köpes plus de tre senaste från övrigt.

 

Hittar ni någon annons som ligger tokigt så säg gärna till.

Vi hoppas att det nya utseendet ska tilltala så många som möjligt :).

 

/Saltvattensguiden

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

 

On 2017-06-01 at 03:07, Tribiani sa:

 

Det har kommit till tre fält till höger på första sidan med de fem senaste annonserna från säljes och köpes plus de tre senaste från övrigt.

 

Syns ej då man inte är inloggad

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
On 2017-06-07 at 12:29, Tribiani sa:

Nej eftersom Köp & sälj endast är för registrerade användare så måste man vara inloggad för att se dem.

Hej, jag tycker att det är ett strategiskt dåligt beslut, eftersom de, som besöker forumet första gången, får ingen möjlighet att upptäcka att Köp och Säljs finns. Det blir mindre och mindre nya medlemmar ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 timmar sedan, Aivengo13 sa:

Hej, jag tycker att det är ett strategiskt dåligt beslut, eftersom de, som besöker forumet första gången, får ingen möjlighet att upptäcka att Köp och Säljs finns. Det blir mindre och mindre nya medlemmar ...

 

Där har du fel. 

Antalet registrerade medlemmar är inget som minskar. 

Utan ligger på en ganska bra nivå. Det är aktiviteten som gått ner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Moose sa:

 

Det är aktiviteten som gått ner.

Tråkigt. Vad är orsaken i så fall?

 

1 timme sedan, Slanten sa:

 

Fast han kan ju ha rätt i att de nya medlemmarna är mindre än tidigare :)

 

Du vet ju att det var inte det försökte jag säga...

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De senaste 2 åren har vi ca 50 nya medlemmar per månad. Lite färre på sommaren och lite fler på vintern. Det borde ge mer aktivitet. 

 

Angående köp och sälj så får vi återkomma med hur det blir framöver. Förr var man tvungen att vara stödjande medlem för att få tillgång. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Greger att man borde kunna ändra sina annonser och till och med ta bort. Varför skulle jag tex vilja ha mitt telenummer stå i flera år. Och lättare om man vill ändra saker i den än att skriva nytt hela tiden.

 

Sen tycker jag att köp och sälj inte ska vara öppen för sånna som inte registrerat. Däremot ska det stå med på första sidan att det finns i forumet.

E de öppet så kan ju alla nå informationen som tex telenummer igen :).

 

Annars tycker jag det är ett riktigt bra forum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gamla annonser plockas bort. Vi försöker ta bort alla som är äldre än ett år. Det är många så det kan ta ett tag men jag raderade massor av annonser när jag gjorde om köp o sälj senast. Om du inte vill ha ditt telefonnummer i annonsen @turboadde så förmedla det tex via pm istället. Skriv i annonsen att kontakt sker via pm.

 

Om man inte är registrerad eller inte har loggat in så har man följande ruta överst i forumet. Där står det att man får tillgång till bland annat köp och sälj om man registrerar sig.

loggain.png.b7fb0f36bb8be2faa465d119306b4a37.png

 

Skoj att forumet är omtyckt :). Vi försöker hela tiden förbättra det.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...