Gå till innehåll

Något alla saltisar borde göra!


Sillen

Rekommenderade inlägg

Det kostar mycket, både tid och pengar att hålla saltvattensguiden uppe. Samtidigt så verkar det som det finns personer som tror att det är en mänsklig rättighet att saltvattensguiden skall finnas och tillåta allting. Vi skall vara väldigt klara på att den dag som Wrang säger att nu får det vara nog så kommer sidan att försvinna. Wrang har löst problematiken genom att be om frivilliga bidrag och alla har tillgång till det som skrivs. För att göra en del av guiden bara tillgänglig för stödbetalande medlemmar (som guldmedlemmar på zoopet) krävs troligtvis en förening eller att det drivs som ett företag. Detta måste vara Wrang beslut hur han vill göra. Vi andra kan bara bidraga med att skicka in dessa stödpengar utan vilka sidan skulle vara nedlagd för länge sedan. Om det mot förmodan blir något öre över så får Wrang göra vad som helst med det för mig. Jag tycker inte man skall gnälla över 150:- samtidigt som man sparar hur mycket som helst på råd från erfarna akvarister.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

150 spänn är inget att gnälla över! om man, som jag, surfar runt på guiden varje dag så blir det väl ungefär 40 öre per dag man skänker Christian. Det är verkligen inget att haka upp sig på, skulle han få några hundringar/tusingar över så är det bara bra, det är han värd! Vet själv vilket j-a jobb det är att driva en sida.. är ansvarig för en hemsida med community och forum med över 4000 medlemmar, och det är ingen dans på rosor ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Som en ren reflektion. Jag kommer inte, just nu, att veva iväg någon inbetalning. Inte för att jag inte gillar forumet, eller för att Wrang inte gör ett fantastiskt jobb.

Utan för att jag inte vet att det är så. Än. Kanske det är bra, första intrycket är ju positivt. Jag vet inte hur många andra det är som känner likadant, och jag har ingen aning om hur många icke betalande långtidsregistrerade aktiva medlemmar forumet har, men de flesta andra forum över huvud taget, skulle aldrig komma på tanken att begära in någon månads, års, eller engångsavgift. De flesta har ett konto där man frivilligt kan bidra till drifts kostnader, men det ger inga fördelar att göra så, eller nackdelar att inte göra så. Faktum är att Zoopet är det enda undantaget jag vet, och just därför har jag inte bidragit till Zoopet. Än så länge gillar jag stämningen, och tillgången på information här är enorm. Självklart är det en stor mängd information som ackumuleras i forumet, men även runt omkring i fakta artiklarna, är det mycket matnyttigt. Jag tror att det värsta som kan hända är att samma attityd som gärna lyser igenom lite på Zoopet kommer fram här. "Vi betalande medlemmar är lite bättre än de icke betalande." Jag ber förövrigt om ursäkt för de upprepade anspelningarna på just Zoopet, eftersom jag för övrigt anser att det är en fruktansvärt bra informations samling det med.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som en ren reflektion. Jag kommer inte, just nu, att veva iväg någon inbetalning. Inte för att jag inte gillar forumet, eller för att Wrang inte gör ett fantastiskt jobb.

Utan för att jag inte vet att det är så. Än. Kanske det är bra, första intrycket är ju positivt.

Det är ju en frivillig avgift så du gör som du vill och det är väll helt rellevant att testa om sidan är så bra som första intrycket ger.

Jag vet inte hur många andra det är som känner likadant, och jag har ingen aning om hur många icke betalande långtidsregistrerade aktiva medlemmar forumet har, men de flesta andra forum över huvud taget, skulle aldrig komma på tanken att begära in någon månads, års, eller engångsavgift. De flesta har ett konto där man frivilligt kan bidra till drifts kostnader, men det ger inga fördelar att göra så, eller nackdelar att inte göra så. Faktum är att Zoopet är det enda undantaget jag vet, och just därför har jag inte bidragit till Zoopet.Än så länge gillar jag stämningen, och tillgången på information här är enorm. Självklart är det en stor mängd information som ackumuleras i forumet, men även runt omkring i fakta artiklarna, är det mycket matnyttigt. Jag tror att det värsta som kan hända är att samma attityd som gärna lyser igenom lite på Zoopet kommer fram här. "Vi betalande medlemmar är lite bättre än de icke betalande." Jag ber förövrigt om ursäkt för de upprepade anspelningarna på just Zoopet, eftersom jag för övrigt anser att det är en fruktansvärt bra informations samling det med.

B!

Känns som du nästan som du inledningsvis uppmanar admin att ha olika tillgångar beroende på om man är betalande eller ej. Jag tolkar dock fortsättningen som om det är feltolkat. Jag har inte här på guiden upplevt att medlemmar har behandlats olika om de är betalande eller ej. Visst behandlas olika medlemmar olika av olika individer men där är det som hela samhället fungerar. Vissa funkar man med och har förtroende för andra inte.

För mig är 150 kr en mycken liten del av mina pengar som jag lägger på min hobby. Samtidigt tar jag in massor av kunskap till mig från guiden som för mig är avgörande om jag skulle kunna köra mitt kar och ha den utvecklingen jag vill på den. Visst jag får inte mer ut av min hobby bara för att jag betalar 150 kr men jag ser det som något större än mig själv och min värld även om allt utgår från individen. Jag står för min del och åker andra med gratis så slänger inte jag av dem från tunnelbanan heller.

Då det inte finns så många som ser en vinst i att sponsra sidan måste vi som medlemmar stå för lite av kostnaden som finns att driva en site av detta slaget. Jag vidhåller att det är en kostnad som vi medlemmar som är aktiva bör betala för att inte sponsorerna ska få inflyttande över vad som skrivs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
Denna tråd är ganska gammal, som du ser på dateringen av inläggen. Det är 100 kr som gäller sedan tidigare i höstas!

hihi aa jag så ju det när jag hade postat min trod:) ok men då vet jag:) tack för snabbt svar!

Och tack för en mycket bra sida som har gett mig många bra svar på mina fråger och jag stödjer mer än gärna dena sida så den kan fortsätta i framtiden!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Som nybilven saltis och färsk på detta forum måste jag säga att detta forum har extremt bra stämning och trevliga användare som alltid bemöter en med respekt och kunskap. Inte många forum som har så pass tillmötesgående medlemmar som här på guiden. Tummen upp, snart kommer ett bidrag från mig med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att köp och sälj avdelningen som är kostnadsfri att annonsera och handla på har sparat mig betydligt mer än 100kr i inköp. Så ett bidrag på 100kr är inte mycket att tjafsa om. Samt all lätttillgänglig info man kan få och trevlig läsning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...