Gå till innehåll

Skummare


Timpa

Rekommenderade inlägg

Hej jag har en skummar som är till 2000liter mitt kar är på 350 liter skummet blir vitt men vätskan i behållaren är grönt brunt ska skummet va vitt har för mej jag läst nånstans att de inte ska de har kanske för stor skummare?

är ett ny startat kar varit igång 2 veckor bara

Ändrat av Timpa
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

 

Skummaren är kanske i största laget, men det beror också på vilken skummare du har. De är alla olika effektiva. Det beror mest på hur hög belastning du har i karet. Ett nystartat kar kommer inte att generera mycket skum. Jag tycker inte att du skall bry dig så mycket om vilken färg skummet har. Så länge det samlas grön/brun gucka i koppen är allting ok. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Ouscazz sa:

Hej,

 

Skummaren är kanske i största laget, men det beror också på vilken skummare du har. De är alla olika effektiva. Det beror mest på hur hög belastning du har i karet. Ett nystartat kar kommer inte att generera mycket skum. Jag tycker inte att du skall bry dig så mycket om vilken färg skummet har. Så länge det samlas grön/brun gucka i koppen är allting ok. 

Aquacare skummare  är det. Där blir nog 2 dl vätska varje dag i den plus att den e nästan full med skumm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Ouscazz sa:

Vet inte hur din skummare fungerar, men i de flesta fall finns det en ventil som styr vattenflödet genom skummaren. Den skall du öppna för att den skall skumma torrare. Kan du ta en helbild på skummaren?

 

Så ser den ut den blåa ventilen är helt öppen

1506249337786-1463663654.jpg

Ändrat av Timpa
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 minut sedan, Ouscazz sa:

Sitter ventilen mellan pump och skummare? Isf kan du provsatt strypa den lite där så att du sänker vattennivån i skummaren.



Skickat från en iPhone med Tapatalk

Ja den sitter mellan pumpen och skummaren ska testa de Tack för hjälpen så får ja hoppas de funkar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...