Gå till innehåll

KZ - Acro Glow


nike83

Rekommenderade inlägg

Gjort ett inköp av dyra droppar från KZ i form av "Acro Glow". Jag som kanske en del av Er, har koraller från Australien och Fiji som inte riktigt ser ut som de "borde".

I mitt fall har jag ett par som tjurar efter transport samt ett KH-dopp i våras.

 

jag har nu doserat denna produkt i 4 dygn. Tagit foto på några koraller efter 12 timmar och nu efter 3 dygn senare. Skulle ljuga om jag såg någon markant förbättring. Kanske har några koraller med gult blivit lite gulare (inget foto på dessa). 

 

Jag tänker köra denna "överdosering" i en vecka (man kan köra det enligt manualen en kortare tid). 

 

Fotona är tagna med samma kamera/objektiv och exakt samma inställningar.IMG_3360.jpg_out_pp3.jpg.6c7cac8c546cee9cf554531838c6dea9.jpgIMG_3376.jpg.06121698b12a6700a4a4b5cca311d369.jpg

Kan kanske kanske se lite skillnad i blått på de bifogade bilderna. :) 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Menar KZ själva att man ska se effekt så snabbt? Annars får du gärna återkomma i tråden efter nån vecka kanske? Alltid kul med recensioner.



Vet inte vad de menar med ”en kort tid”, men det är en vecka eller max två...
https://www.korallen-zucht.de/en/Salt-Water-Aquarium-Care/Elements/AcroGlow.html


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2017-10-25 at 10:56, Henric sa:

Intressant, kan du berätta lite om vad du har för näringsvärden och om hur mycket ljus de får.

 

har nära 0 i näringsvärden. förra veckan hade 0 i fosfor och 0 i nitrat, men efter det så har jag matat friskt då jag introducerat ny fisk som inte ville äta. denna vecka hade jag 5 i fosfor (0.02) och 0.2 i nitrat.

dock har jag haft lite högre näringsvärden det senaste halvåret som jag långsamt jobbat ner. men jag har inte haft superlåga näringsvärden så länge. 

 

belysningen är 8x24w T5 (nya rör) samt 75W led = 267w över en yta på 80x70 (55 djupt) = 475w/m2. 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det ska bli intressant o se.

min erfarenhet är att för o få effekt med spårämnen o aminosyror så måste man ha låga näringsvärden o mycket ljus.Annars så är det ingen mening. Och jag hoppas att du håller värdena stabila nu under testen.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2017-10-26 at 16:22, Henric sa:

Ok, det ska bli intressant o se.

min erfarenhet är att för o få effekt med spårämnen o aminosyror så måste man ha låga näringsvärden o mycket ljus.Annars så är det ingen mening. Och jag hoppas att du håller värdena stabila nu under testen.

 

 

idag fotade jag igen. men ser ingen större skillnad på korallerna. ska ta in fotona i datorn och analysera i morgon.

 

dock har min cyano ökat massor och jag avbryter för att köra en kur Red slime cyano remover. 

jag har haft lite cyano i sanden på något ställe, men jag har haft det under kontroll med vattenbyte (suga i sanden) och KZ-produkter samt med Väteperoxid som jag sprutade på cyanon där det blev "mattor". dock verkar det som om att min cyano har accelererat och idag när jag kom hem så var det syre-bubblor i hela sanden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

24 minuter sedan, nike83 sa:

 

 

idag fotade jag igen. men ser ingen större skillnad på korallerna. ska ta in fotona i datorn och analysera i morgon.

 

dock har min cyano ökat massor och jag avbryter för att köra en kur Red slime cyano remover. 

jag har haft lite cyano i sanden på något ställe, men jag har haft det under kontroll med vattenbyte (suga i sanden) och KZ-produkter samt med Väteperoxid som jag sprutade på cyanon där det blev "mattor". dock verkar det som om att min cyano har accelererat och idag när jag kom hem så var det syre-bubblor i hela sanden.

Trist med cyano. Du får återuppta testen senare. Hoppas du blir av med pesten.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...