Gå till innehåll

Clowner


Jeppe83

Rekommenderade inlägg

5 minuter sedan, Larsson sa:

Mina är rätt så vaktiga, ofta om någon kommer för nära så blir de bortjagade, ”dorisen” är i princip den enda som får vara nära.

 

Min Doris är rätt ny i karet och är och hälsar på dom inbland. Men dom blir hyper stressade då och vet inte var dom ska ta vägen. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 minuter sedan, Jeppe83 sa:

Min Doris är rätt ny i karet och är och hälsar på dom inbland. Men dom blir hyper stressade då och vet inte var dom ska ta vägen. 

 

Förstår vad du menar, mina verkade iallafall bli väldigt nöjda när jag skaffade anemon till dom sen är ju anemoner grymt häftiga :) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 minut sedan, Larsson sa:

 

Förstår vad du menar, mina verkade iallafall bli väldigt nöjda när jag skaffade anemon till dom sen är ju anemoner grymt häftiga :) 

Får kolla mina värde så blir de kanske en bubbletip i helgen:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten apropå att skaffa en anemon...alla arter av clowner tycker inte om alla arter av anemoner. Vill man få koll på sina egna förutsättningar så googlar man på "clownfish anemone compability chart" :)

Jag är dålig på det från huvudet men: jag är tämligen säker på att de vanligaste clownerna vi har är ocellaris och de lever generellt bara med stora anemoner som inte passar i de flesta kar. Däremot börjar många clowner att gosa med helt andra koraller, några vanliga är sarcopython och euphyllia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt par simmar runt väldigt aktivt i hela akvariet när ljuset är morgon/dag/kväll. På natten sover de lodrätt bakom filtret eller i ett hörn. De bryr sig inte mycket om min RBTA mer än när den äter, då är de där och norpar mat.

Mitt akvarium är 60x30x35.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...