Gå till innehåll

Rosies anemonkub


Rosie

Rekommenderade inlägg

Jag har en kub på 70 l som jag håller som ett renodlat anemonkar tillsammans med ett par Premnas biaculeatus gold maroon. Tanken var att ev försöka odla på clownerna så småningom när hanen har växt till sig.

Lite städpatrull finns också förstås och det är främst 3 st lite större och en liten, halvstökiga eremiter som har fått sin hemvist i anemonkaret. Konstigt nog så bråkar dom inte med varandra alls.

Senast när jag köpte en grupp eremiter för lite påfyllning i de andra karen så fick jag med en orange liten hårig sak.  Jag blev inte rekommenderad att ta just den sorten då den tillhör de lite mer stökiga arterna men jag tyckte den var fin så den fick åka med hem. Mycket riktigt så stökade den runt en del och hamnade till slut i anemonkaret.

 

Här passar den riktigt bra och den är en hejare på att gräva i sanden och tycks ofta vara på väg någonstans. Hur som så tycker jag att den är otroligt charmig.

Någon som kanske vågar sig på en gissning vilken art eller har en aning om hur stor den blir?

 

Mvh

Rosie

 

 

6.jpg

  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...