Gå till innehåll

ny skummare o helt oorganiskt nytt vatten, även makrobubblor?


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Som rubriken frågar. Jag har köpt en ny skummare, en ATB. STOR;-)...massor med skum när jag testade den i badkaret med nybildat syntetiskt salt, alltså "sterila" förhållanden o ny skummare. Noterar då rätt mkt stora bubblor med (mest såklart mikrobubblor men mer makrobubblor än man brukar se). Normalt under dessa betingelser? Inkörningsperiod? Pgr av att det är en ny skummare och kanske också vatten utan organiskt innehåll? (BW salt)

 

Mvh

Jonas

 

Ändrat av jonasroman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag inbillar mig att det är samma jag sett nyligen i mitt kar efter att bytt vatten många ggr under en kort tid för att suga ut cyano ur sanden. Blev blandat små fina bubblor och stora bubblor i skummaren. Det tog ca 3 dagar efter vattenbyteshetsen innan skummaren sansat sig. Noterbart att skummaren är tämligen ny också. 

Jag tror skummaren sätter sig med tiden. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Datzun sa:

Jag inbillar mig att det är samma jag sett nyligen i mitt kar efter att bytt vatten många ggr under en kort tid för att suga ut cyano ur sanden. Blev blandat små fina bubblor och stora bubblor i skummaren. Det tog ca 3 dagar efter vattenbyteshetsen innan skummaren sansat sig. Noterbart att skummaren är tämligen ny också. 

Jag tror skummaren sätter sig med tiden. 

Tack det var vad jag ville höra. Det lugnar mig:-)

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...