Gå till innehåll

Siam Ocean World Bangkok


BroderIsak

Rekommenderade inlägg

Jag var förbi på detta stället nu när jag var bangkok. Dom öppnade den 9dec så det var väldigt nytt. Detta ligger i botten av ett jättestort köpcentrum i centrala Bangkok.Efter som det var väldigt nytt så såg man att vissa fiskar hade lite prick och så men annars var det väldigt fint.Den största tanken låg på 2,8 miljoner liter.På den första bilden med dykaren e rutan 4.5meter bred och hela 6meter hög.När man hade gått runt hela och titta på alla burkar kunde man åka båt över allt med glasbotten......Så det e stort.Sen vet inte jag om det e störst ivärlden men dom sa det själva at detta var den största.Men ger man detta ett par år så kommer detta att bli jättefint då dom har börjat att sätta ifler äkta koraller. Klart värt ett besök hela akvariumet plus det gigantiska köpcentrumet där man även kunde om man har en stor plånbok köpa en flaska wiskey på en en liter för endast 300000kr (Tog två själv)

post-1232-1446891247839_thumb.jpg

post-1232-14468912478481_thumb.jpg

post-1232-14468912478563_thumb.jpg

post-1232-14468912478674_thumb.jpg

post-1232-1446891247875_thumb.jpg

post-1232-14468912478846_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja dom hade tagit dit en bil.Osäker på märket med men jag tror att det va en toyota kombi. Som dom hade fyllt med vatten,Sen hade dom öppnat takluckan som man fick kasta ner pengar i som skulle gå till fattiga barnen i bangkok. Tyvärr hade jag inte mer bilder i kamran så jag kunde inte ta mer bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Har inte varit på dessa ställen ännu, åker till Bangkok i mitten av mars och då ska jag kolla in på Siam reef club.

http://www.siamreefclub.com/contact.htm

De kan säkert tipsa om affärer att besöka i Bangkok. Vore ju kul om någon hann besöka det innan, så man vet om det är någonting att besöka.

Har hittat:

http://seasunaquarium.com/home/index.php

Finns endel trevliga filter och lite material till billig penning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nog att det är lika trevligt där fortfarande. Man kan lätt gå där i några timmar och kolla in allt i lugn o ro. Vad ska ni hitta på förutom just Bangkok?

Första gången i Thailand för oss båda så vi tog det säkra och tar en charter till Koh samui men spenderar de två första dagarna i Bangkok :)

Jag snor nog åt mig systemkameran när jag går dit ska ni se, ska nog lyckas få några bra bilder iaf. Tyvärr har vi ju inget undervattenshus till den så man kan ta med sig den när man snorklar sen men man kan ju inte få allt här i världen :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Är det någon som har addressen till Akvariet ovan?

MVH Lasse

Hej Lasse! Kul att se dig här igen! :)

Bilden på länken från Slanten är alldeles utmärkt beskrivning. Ta hållet via Discovery Center över till Siam Center och vidare in på Siam Paragon, så har du/ni lite annat att titta på också på vägen. :)

*Edit: Via Google Maps.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...