Gå till innehåll

Tony's Red Sea Reefer 350


webdiddy

Rekommenderade inlägg

I Fredgas (4/5-18) hände det, då flyttades allt över från mitt Aqua Medic Cubicus 140L till mitt nya Red Sea Reefer 350.

 

Jag flyttade över kanske 80% av allt det gamla vattnet, ca 50% av den gamla sanden, alla stenar, koraller och fiskar fick självklart följa med också.

Jag vill tacka Herkules Zoo (Jörgen, you tha man!) i Göteborg för att det var snälla nog att hjälpa mig med massa information samt att jag även fick låna ett part stora tunnor som gjorde det möjligt att blanda tillräckligt med vatten.

 

Då jag inte hade sand så att det räckte har jag varit tvungen att fylla på med mer död sand för att täcka botten.

 

Teknik i Karet.

1st Maxspect gyre XF 230 

1st Tunze 6025

Tunze ato 3152 (för liten)?

 

NYTT:

Skummare: Deltec 600i

Cirkulations pump: Tunze Silince 1073.05 (3000L/H)

Belysning: 2st Maxspector Razor, en två lampors och en tre lampors.

 

 

 

20180521_154944.jpg

 

 

20180521_155006.jpg

20180521_160043.jpg

20180521_154901.jpg

Ändrat av webdiddy
  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
On 2018-09-08 at 22:46, webdiddy sa:

Hej! Jag håller på att uppgradera till ett Reefer 350  - fick leverans i förrgår. Får jag fråga vad du har för returpump? (Jag köpte i förväg en Tunze 1073.020, men jag måste fixa lite med kopplingar eftersom den medföljande Reefer-slangen är för smal för pumpanslutningen.)

 

Edit: Jag läste din tråd lite noggrannare - jag ser nu att du svarar på min fråga oven. Nevermind. :)

 

mvh

Mats

Ändrat av matsgd
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 19/09/2018 at 10:07 PM, matsgd said:

Hej! Jag håller på att uppgradera till ett Reefer 350  - fick leverans i förrgår. Får jag fråga vad du har för returpump? (Jag köpte i förväg en Tunze 1073.020, men jag måste fixa lite med kopplingar eftersom den medföljande Reefer-slangen är för smal för pumpanslutningen.)

 

Edit: Jag läste din tråd lite noggrannare - jag ser nu att du svarar på min fråga oven. Nevermind. :)

 

mvh

Mats

Ja, jag kör med en Jebao DCP 4000 som sitter på en silikonslang, allt för att få det så tyst som möjligt. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...