Gå till innehåll

Elos 70 låter


Charlle3535

Rekommenderade inlägg

Jag vet att det är flera som har på elos 120 i alla fall satt ett nytt rör upp för returen. Endel har fått plats i boxen vid dom andra rören och endel har dragit en på utsidan av pvc rör. 

Sen har dom satt en kran på det stora röret och strypit flödet så det precis blir fullt med vatten och sen haft det gamla returröret som backupp rör.

Viktigt som alltid när man håller på med överrinningar och dylikt är ju att alltid testa och ha koll vad som händer vid strömavbrott eller vid stopp i huvudröret så det inte kan bli vatten på golvet.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

12 timmar sedan, turboadde sa:

Jag vet att det är flera som har på elos 120 i alla fall satt ett nytt rör upp för returen. Endel har fått plats i boxen vid dom andra rören och endel har dragit en på utsidan av pvc rör. 

Sen har dom satt en kran på det stora röret och strypit flödet så det precis blir fullt med vatten och sen haft det gamla returröret som backupp rör.

Viktigt som alltid när man håller på med överrinningar och dylikt är ju att alltid testa och ha koll vad som händer vid strömavbrott eller vid stopp i huvudröret så det inte kan bli vatten på golvet.

Ungefär så gjorde jag. Var okej i predioder. Sen började det låta och så fick man justera igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...