Gå till innehåll

Ny affär i Helsingborg


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Var inne på nyöppnade Dogman på Väla igår, de ska tydligen ha en liten avdelning för salt! Några kar för fisk och en liten korallö såg det ut som :)

Priserna på torrvaror var ju minst sagt höga på flertal varor, c:a 1100kr för en spann Red Sea salt t ex......

Men trevligt med fler butiker i krokarna och man kan ju hoppas på vettiga priser o övrigt!

Finns ju en butik med salt i Klippan numera oxå :) Tropisk fisk & zoo i Klippan

 

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

 

 

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...
  • 6 månader senare...

Kanske lämpligt att skriva här, precis som jOnas konstaterar har de justerat sina priser.

Jag tycker dessutom de haft ett trevligt urval av fisk när jag varit där, jag har köpt både en liten Cilaris-kejsare och en clown-tryckare, till ganska okej priser, inte billigt men inte heller så värst dyrt enligt mig. Friska o pigga fiskar. Fisken tas visst som jag förstod genom Korallfisken.

Litet urval av koraller oxå, mest lps och knappar, som jag inte är så hemma på, så svårt att säga nått om. 

Men utökar med några kar fisk till nu under sommaren och känns som en trevlig salthörna! Sen kan de inte mäta sig med dedikerade butiker, men just nu det enda stället här ner där jag skulle handla iallafall....

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

19 timmar sedan, MattiasN sa:

Kanske lämpligt att skriva här, precis som jOnas konstaterar har de justerat sina priser.

Jag tycker dessutom de haft ett trevligt urval av fisk när jag varit där, jag har köpt både en liten Cilaris-kejsare och en clown-tryckare, till ganska okej priser, inte billigt men inte heller så värst dyrt enligt mig. Friska o pigga fiskar. Fisken tas visst som jag förstod genom Korallfisken.

Litet urval av koraller oxå, mest lps och knappar, som jag inte är så hemma på, så svårt att säga nått om. 

Men utökar med några kar fisk till nu under sommaren och känns som en trevlig salthörna! Sen kan de inte mäta sig med dedikerade butiker, men just nu det enda stället här ner där jag skulle handla iallafall....

 

spännande! då får jag åka förbi där någon dag. hoppas de bara "håller ut" tills jag startar upp ett nytt kar (om typ 1 år).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...
On 2018-12-29 at 14:47, j0nas sa:

Justerat nu noterade jag idag :)

Ca 700 gör blå spann och 800 för svart.

Och igår var det 399 för svart och 349 för blå 7kg och strax under 800 för svart och blå 22kg 

Ändrat av Wictor
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tyvärr fick de inte fart på levande delen så den är nu stängd.... Riktigt synd men de har nog inte nått ut med att de finns och avdelningen var ganska liten vilket kanske gör det svårt att få snurr på levande....

 

Som jag förstod tänkte de ev fortsätta med lite tillbehör som salt osv 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...