Gå till innehåll

Stor Osmos elga pilot 1


zippo

Rekommenderade inlägg

Hej 

jag har kommit över en osmos från en kursad akvariebutik den heter Elga Pilot 1 serienr :622

nu undrar jag om någon har nått info om den eller vet något, vet inte om det är något värde i den heller

 

 

Mvh Micke 

IMG_1688.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När du skriver "Värde i den", menar du andrahansvärde eller om den fungerar?

 

Du kan ju kolla vattnet som den tillverkar med ett KH-test. Det ska vara 0 (noll) KH. Eller så testar du med en TDS-mätare.

Det ekonomiska värdet har jag inte en susning om. Men om den fungerar tekniskt verkar den ha en grym tillverkningstakt i jämförelse med hobby-osmos!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Slanten sa:

När du skriver "Värde i den", menar du andrahansvärde eller om den fungerar?

 

Du kan ju kolla vattnet som den tillverkar med ett KH-test. Det ska vara 0 (noll) KH. Eller så testar du med en TDS-mätare.

Det ekonomiska värdet har jag inte en susning om. Men om den fungerar tekniskt verkar den ha en grym tillverkningstakt i jämförelse med hobby-osmos!

menar andrahandsvärde ,funktionen ska jag kolla i veckan ,men eftersom den stod i en akvariebutik på plats och verkar servad (klistermärke) så antar att det är nått liv iden iaf 

har mailat runt men inte hittat någon info menar främst kapacitet . 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...