Gå till innehåll

Lite belysning till 120 cm långt akvarium


Lasse

Rekommenderade inlägg

Hej - har en 2*54 watts belysning inklusive 4 rör. Två RS actinic - ca 10 månader gamla samt 1 st RS blue white (ca 6 månader gammalt) samt et RS pink - ca 4 månader gammalt. Belysningen är en för växthus - ca 10 månader gammal.  Allt hämtas - inklusive rören - o-prutbart - 600:-

 

Har dessutom en PS ramp minst 5 år gammal. den behöver en del omvårdnad. Den vänstra modulen - av 3 och varje modul på 2*75 watt är delvis sönder - vissa av dioderna har gett upp. Fläkt bör bytas (och finns) de övriga modulerna funkar bra. Nätaggregaten är också bra. Mycket lämplig för någon som behöver reservdelar till sin ramp eller vill göra ett eget bygge. en ny 2*75 watt modul kostar ca 3 500 kronor. Här finns två väl fungerande moduler och en där några blå kanaler slutat fungera på låga nivåer. Rampen är en Metis Hyperion S 3 * 145 watt. Rostiga "brackets" för montering liggande på karet följer med. SMT teknik utan vita LED. Färgmässigt har jag varit väldigt nöjd med rampen och hade riktat in mig på ytterligare en PS ramp men hittade ingen direkt. de kostar närmare 16 000 kronor som nya

 

Hämtas och priset är o-prutbart men lågt - 700:- 

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

PS rampen såld - transporterad med bussgods och det funkade bra. Har lysrörsrampen och 4 lysrör kvar. Kan tänka mig att skicka den också men rören är på mottagarens risk och transporten kan gå upp mot 500 kronor. Säg så här 900:- inklusive transport (om det går att fixa via bussgods) för rampen (2*54 W) plus fyra rör. Hämtas - 600 :-

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

×
×
  • Skapa Ny...