Gå till innehåll

Flisor vid borrning av hål, hur fixar jag det bäst?


cowlord

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Borrade 3 håll i mitt nano för överrining till sump och det gick fint tyckte jag. Dessvärre noterade jag nu när jag byggt in lamor i sumpskåpet som lyser upp bättre att det går av små flisor vid hålen. Hur fixar jag det bäst om jag nu behöver fixa det alls? Ska jag borra hål i en ny glasskiva och sätta över eller kan jag ”släta” ut flisorna med lim eller silikon?

 

Mycket tacksam för svar!

 

Mvh

 

IMG_8782.JPGIMG_8783.JPGIMG_8784.JPG

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där ser normalt ut, det blir nästan alltid den typen av flisor när man borrar på frihand. Bara de täcks ordentligt av gummipackningen så är det inget problem. De kommer skyddas från fysisk åverkan av genomförningarna i sig så de kommer inte sprida sig så länge akvariet står plant och rakt så att man undviker spänningar i bottenglaset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man är väldigt orolig kan man om hålet är finare på andra sidan vända på genomföringen så att gummipackningen hamnar på andra sidan glaset. Av din beskrivning låter det inte som någon fara dock. Titta till det varje dag i början om du är rädd. Du kommer se om det inte håller tätt :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...