Gå till innehåll

60 Liter OptoWhite


Conjor

Rekommenderade inlägg

1 timme sedan, mcjagg sa:

Hej

det ser väldigt trevligt ut det karet är det ett special beställt kar

föresten får du tillräcklig ytrörelse när streamersen är riktade så tänker på syresättningen i vattnet

 

mvh Frank

 

Inte special beställt  https://godhemszoo.se/produkt/na-world-aquarium/

 

Och ja de jobbar lite snett mot varandra det är en massa virvlar och kast av ytan funkar fint.

 

:triumphant:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite bygge till hade en kylfläkt på det andra akvariet men nu på detta så passade inte fästet på 6 mm glaset

hittade en man på internet som ritat ett fäste för standard så kallad datorfläkt och vinkelbart jag har 3D printer

då kom den till användning igen :triumphant: ändrade lite på fästet så det passade 6 mm glas och en timma senare

så här :hide: 

 

IMG_3039.JPG

IMG_3037.JPG

Ändrat av Conjor
  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Lite Nytt fick tag i en HIPARGERO LED Aquarium Light här på guiden och det blev bättre spridning av ljuset i burken :triumphant:

en plast kant runt om har tillverkats skall blanda lite vatten för att höja ytan så den inte syns blir bra det också förhoppningsvis :hide:

 

 

Ny Ramp 2018.jpg

Ändrat av Conjor
  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, turboadde sa:

Fint kar. Har du stält det på en vanlig ikea köksskåp stomme?

Hej Andreas

 Nej det är en bänk jag köpte på Herkules ZOO till ett större burk jag haft förut.

:)

Ändrat av Conjor
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
On 2018-10-15 at 11:35, Locutus sa:

Är mitt uppe i planerna att bygga ett anti-hoppnät till mitt kar. Blir lite som ditt, det sticker upp saker ovanför kanten, typ skummare. Har tänkt bygga med en L-profil i hårdplast, och sen limma dit ett nät. 
Vad för plast och nät har du använt?

 

/Magnus

Jag byggde ett men nätet var väl tätt.

Vid ett besök i en butik blev det ett från Red Sea det minsta dom har ett 60x60 kostar 599:-

snygg aluminium samt vinklade hörn och upphängning det man får göra är att såga aluminium

bitarna så det passar till burken man har resultat mera ljus från rampen jag är mycket nöjd :triumphant:.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Då var det Flyttat ? inte kört igång ännu spillskyd ( parket i hela lägenheten ) samt placering kvar.

Slabbat med revsement ? det blev rätt okej samt så här i början några resin koraller alla Tanked ?

Samt orkar inte blanda vatten denna gång köpt färdigblandat från Aquaforest 80 liter på 20 liters dunkar

vad kan gå fel :hide:

 

 

Akvariet 2019.JPG

Vatten.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...