Gå till innehåll

Var köper man batteri-back up? Har GHL?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Hur länge skulle denna kunna köra en profilux 4 vid ett strömavbrott tror ni, jag har ingen aning om hur mycket ström den drar. 

Vet inte om jag skulle behöva drift för datorn vid ev strömavbrott men kul att veta :) 

 

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/ups/trust-oxxtron-1300-va-ups-p92217

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Kimozabe sa:

Hur länge skulle denna kunna köra en profilux 4 vid ett strömavbrott tror ni, jag har ingen aning om hur mycket ström den drar. 

Vet inte om jag skulle behöva drift för datorn vid ev strömavbrott men kul att veta :) 

 

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/ups/trust-oxxtron-1300-va-ups-p92217

 

Mvh

Kim

 

Det beror på hur mycket du belastar den med.. Just den du länkar står det ju 40 minuter vid 100W 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

P4 har ett strömavbrottsystem som jag inte riktigt kan men man kan programmera olika händelser vid strömavbrott. Det bygger på en liten adapter men hur det fungerar övergår mitt förstånd. Annars är det ju bättre att låta kritiska powerbars drivas av en ups och programmera dem att fortsätta gå om man tappar Profiluxen. Själva profiluxen skall då inte gå på UPS:en. Hur programera dessa - se mitt svar till Kim i en annan tråd.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Några förslag på vart man kan få köpt sig back up?

När jag har pratat med elektriker så säger de att det inte har någon betydelse hur mycket watt det står på enheterna utan man må se till vilken Ah de har och så räkna om därifrån för att få drifttiden på enheten - någon som vet hur man skall räkna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...