Gå till innehåll

(Entacmaea quadricolor


hagbard

Rekommenderade inlägg

Jag har inte haft mina så länge men jag skulle nog säga att de inte alls behöver vara särskillt svåra. Men de är hemska på att krypa in i pumpar och insug så man måste vara väldigt varsam på det. För de går under fort när de hamnat nära ett insug. Men i övrigt verkar de ha ganska anspråkslösa krav.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De har ett sinne för att ta sig dit du inte vill ha de. Antingen där de kommer bli färs eller där du inte kommer ha en chans att se de. Eller där de kommer tyna bort och dö... Där kommer de sätta sig :-)

 

Eller så tar de sig något vansinnigt och du har de över hela akvariet.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga att dom är ganska lätta med dagens förutsättningar.

Jag har nästan alltid haft anemon i mina akvarier.

Har gjort mig av med några förut när jag lessnat på dom och sen skaffat nya. 

Det tips jag kan ge är att ge fan i att stödmata dom med räkor eller andra större saker. Dom blir bara stressade, delar på sig och vandrar omkring. Vissa tar det som att dom trivs när dom delar sig men jag skulle påstå raka motsatsen.

Dom senaste 4-5 åren har jag aldrig stödmatat mer än det dom får när jag matar fiskarna med frys-kuber. Dom har suttit på samma ställe och växer sig fina i storlek.

Har bild som visar mina med ett års mellanrum i tråden som heter senaste bilden på karet eller nått liknande. Kommer inte ihåg riktigt hehe.

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara ge mitt stöd i det Stefan molin och andra säger....håll karet näringsfattigt (Lågt P och lågt N)...stödmata aldrig...

Jag gjorde till en början det samt att jag hade skyghöga N o P-värden...och jag har 19 st BTA nu...(började med en enda :-) )

Ha ett stabilt kar innan du skaffar dem...

I övrigt ger de liv till karet och härbärge till clowner vilket jag eftersträvar :-)

/micke

 

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...