Gå till innehåll

Strömavbrott


turboadde

Rekommenderade inlägg

Hej

 

Skulle behöva bolla lite ideer för ett kommande strömavbrott. Dom ska fimpa strömmen mellan kl 23-04. Hur man nu tänkte där då de e minusgrade om nätterna.

Vad behöver jag ha igång i akvariet? Skulle helst vilja slippa röra det tills kl 06 när jag ska gå upp.

Räcker det med streamp i dom timmarna?

Har två vortech mp4qd. Kan jag göra nått så jag kan köra dom på ett bilbatteri utan att behöva köpa nått till?

 

Langa ideer i massor så jag slipper stå och röra i det på natten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade du haft ett batteri till vortech så hade dom väl klarat 5 timmar och även syresättning pga rörelse dom skapar på ytan? Men visst, då måste du köpa ett batteri för x-kronor. 

Samtidigt så har du då en konstant backup för dom strömavbrott som inte är aviserade ;) 

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nästan inga strömavbrott här förutom sen dom börja lägga tjockare kablar i marken och säkert nått mer. För sånt kan ju inte göras på somrarna när det både e varmare och folk ute nästan hela dagarna :).

 

Men borde det inte bara funka att plugga in ett 12v batteri i strömuttaget istället för den vanliga? Backupen är väll på 12v?

 

Skummare och retur känns lite mer tungdrivet än en streampump. Även om man hellre skulle driva dom.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...