Gå till innehåll

Lägger ned, massor med prylar!


vbownswow

Rekommenderade inlägg

Har kommit till beslutet att lägga ned. Snabb affär går före oavsett pris. Priserna jag skriver nedan är lika eller lite lägre än vad jag brukar se häromkring.
OBS! Måste sälja av mig allt levande först som ligger här: 

Är du nybörjare och vill köpa hela kalaset kan vi komma fram till ett väldigt bra paketpris.
Om ingen vill ha hela paketet säljs det levande först, därefter kan det väljas och vrakas mellan tekniken. Föredrar att ni hämtar. Det mesta kan skickas mot fraktkostnad, skickar bara med postnord.

Allt finns i Uppsala och nära E4an.

Har säkert glömt en del prylar, de kommer slängas upp allt eftersom.


Tunze nanostream 6015
Fullt fungerande. Ingen aning vad man kan ta för en sån här.
Pris: bud

Tunze 3155 osmolator
Lite glapp i kontakten där strömmen kommer in. Funkar sålänge man inte rör på kontrollern.
Ny pump värde 225kr inköpt i tisdags. Fungerar klockrent.
750kr

Tunze osmos ca 160L/dygn
köpte den begagnad, ingen aning om huruvida filter behöver bytas. Teststickor visar iallafall att hårdheten är 0 i vattnet som kommer ut ur den.
200kr?
 

Jebao OW-25 wavemaker
Fullt fungerande. Ingen aning vad man kan ta för en sån här.
Pris: bud
 

Eheim streamon (3500?) streamer
Fullt fungerande. Ingen aning vad man kan ta för en sån här. Införskaffat 201808
Pris: bud
 

Ljusramp 4x 54w T5 "Inget märke"
Ingen aning hur gamla lysrören är. Det är red sea rör. 2st blå, 1st rödaktig och 1st vit.
Prisidé 200kr
 

Juwel rio 240 inkl ljusramp, sötvattenpump, möbel och doppvärmare
Ca 1.5 år gammal tror jag. En del repor. Fin möbel modell mörkt trä. Fullt fungerande ljusramp, pump, termometer etc. Använd till saltvatten.
1500kr? Öppen för bud.

Refraktometer
Pris: 200kr

Vattentester:
Red sea Fosfat, lite använd, nypris 399kr
150kr
Red sea foundation pro, helt oanvänd! Nypris ca 500kr
400kr
Red sea marine care, ungefär hälften förbrukat. nypris 439kr
100kr.
Alla tester är införskaffade under hösten, så har ej gått ut ännu.
Paketpris tester: 500kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag är nybörjare och letar efter ett komplett "startkit". Har kikat på red seas integrerade system och börja i liten skala. Dels för att inte ta mig vatten över huvudet men också för att platsen jag har är begränsad. 

 

Har du måtten? :)

 

Mvh Kim Rosenqvist 

Ändrat av Kim Rosenqvist
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 hours ago, Kim Rosenqvist said:

Hej! Jag är nybörjare och letar efter ett komplett "startkit". Har kikat på red seas integrerade system och börja i liten skala. Dels för att inte ta mig vatten över huvudet men också för att platsen jag har är begränsad. 

 

Har du måtten? :)

 

Mvh Kim Rosenqvist 


Hej! Måtten på karet är: B120xD40xH56 cm Bänken har samma mått men med en höjd på 73cm.

Dock är det inget "red sea" kar utan ett juwel rio 240L som tex denna lånade bilden: Bildresultat för juwel rio 240L 

Karet har ingen sump, men det har ändå fungerat bra för mig. Värmare i karet, några streamerpumpar och tunze 9004 skummaren. Vet att det är flera som kör så. Om man vill kan man också borra hål och köra sump, men det kräver mer jobb.

Om du är ute efter att prova på saltvatten så billigt som möjligt så kan det kanske vara något att köra på tex mitt kar. Redseas kar är bättre för saltvatten, främst pga sumpen. Däremot slipper man också lite krånglet med om röreriet börjar läcka tex, allt är bara i karet. Det är en enkel konstruktion på det sättet.

För mig har det uppfyllt sitt syfte. Kunde skaffa det ganska billigt och insåg att saltvatten ändå inte var något för mig. 

Men det är helt upp till dig vad du vill göra. Jag har allt du behöver för att starta förutom det levande. Tar du allt kan vi fixa en bra deal.

/Victor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som finns kvar är:

 

Tunze 9004 inneskummare

Väldigt fint skick, skummar på bra!

800kr

 

Tunze osmos ca 160L/dygn
köpte den begagnad, ingen aning om huruvida filter behöver bytas. Teststickor visar iallafall att hårdheten är 0 i vattnet som kommer ut ur den. Har vanligtvis hårt vatten.
200kr?

 

Juwel rio 240 inkl orginalljusramp, sötvattenpump, möbel och doppvärmare
Ca 1.5 år gammal tror jag. En del repor. Fin möbel modell mörkt trä. Fullt fungerande ljusramp, pump, termometer etc. Använd till saltvatten.
1500kr? Öppen för bud. Vill verkligen bli av med den.

 

Vattentester:
Red sea Fosfat, lite använd, nypris 399kr
150kr
Red sea foundation pro, helt oanvänd! Nypris ca 500kr
400kr
Red sea marine care, ungefär hälften förbrukat. nypris 439kr
100kr.
Alla tester är införskaffade under hösten, så har ej gått ut ännu.
Paketpris tester: 500kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2018-12-07 at 11:04, vbownswow sa:

Har kommit till beslutet att lägga ned. Snabb affär går före oavsett pris. Priserna jag skriver nedan är lika eller lite lägre än vad jag brukar se häromkring.
OBS! Måste sälja av mig allt levande först som ligger här: 

Är du nybörjare och vill köpa hela kalaset kan vi komma fram till ett väldigt bra paketpris.
Om ingen vill ha hela paketet säljs det levande först, därefter kan det väljas och vrakas mellan tekniken. Föredrar att ni hämtar. Det mesta kan skickas mot fraktkostnad, skickar bara med postnord.

Allt finns i Uppsala och nära E4an.

Har säkert glömt en del prylar, de kommer slängas upp allt eftersom.


Tunze nanostream 6015
Fullt fungerande. Ingen aning vad man kan ta för en sån här.
Pris: bud

Tunze 3155 osmolator
Lite glapp i kontakten där strömmen kommer in. Funkar sålänge man inte rör på kontrollern.
Ny pump värde 225kr inköpt i tisdags. Fungerar klockrent.
750kr

Tunze osmos ca 160L/dygn
köpte den begagnad, ingen aning om huruvida filter behöver bytas. Teststickor visar iallafall att hårdheten är 0 i vattnet som kommer ut ur den.
200kr?
 

Jebao OW-25 wavemaker
Fullt fungerande. Ingen aning vad man kan ta för en sån här.
Pris: bud
 

Eheim streamon (3500?) streamer
Fullt fungerande. Ingen aning vad man kan ta för en sån här. Införskaffat 201808
Pris: bud
 

Ljusramp 4x 54w T5 "Inget märke"
Ingen aning hur gamla lysrören är. Det är red sea rör. 2st blå, 1st rödaktig och 1st vit.
Prisidé 200kr
 

Juwel rio 240 inkl ljusramp, sötvattenpump, möbel och doppvärmare
Ca 1.5 år gammal tror jag. En del repor. Fin möbel modell mörkt trä. Fullt fungerande ljusramp, pump, termometer etc. Använd till saltvatten.
1500kr? Öppen för bud.

Refraktometer
Pris: 200kr

Vattentester:
Red sea Fosfat, lite använd, nypris 399kr
150kr
Red sea foundation pro, helt oanvänd! Nypris ca 500kr
400kr
Red sea marine care, ungefär hälften förbrukat. nypris 439kr
100kr.
Alla tester är införskaffade under hösten, så har ej gått ut ännu.
Paketpris tester: 500kr

Hej har du kvar refraktometer? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

×
×
  • Skapa Ny...