Gå till innehåll

Hjälp! Refugiumready sump reefer 250


naso

Rekommenderade inlägg

Har fått hem ett reefer 250 m. refugiumready sump(v3), men kan inte riktigt förstå meningen med kammen i den löstagbara svarta glasskivan. Den borde väl vara innan returpumpen, eller vad är det jag missar? Tacksam för tips och förklaringar till detta, för jag kan inte hitta någonstans om rekommendationer var skummaren (coral box D300) i så fall ska vara, för det blir trångt i kammaren där strumpan sitter om man sätter i skivan. eller kan man ha refugiet efter strumpan, sedan skivan och stor plats till skummaren? Det stämmer inte som jag tänkt mig, därför blir man väl enkelriktad i tankarna. Tacksam för svar snarast

IMG_20181207_142610_001_COVER.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara fått för mig att refugiet ska vara efter skummaren och inte före, stämmer det eller är jag fel på det? Det är 10 år sedan jag hade saltvatten och då använde man inte refugium vad jag kommer ihåg, så detta är en nystart med ett färdigt paket när intresset vaknade igen. Som sagt, tacksam för råd!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser att några har tittat på mitt dumma problem, det kan bli så när man både jobbar och ska starta upp ett nytt projekt i vintermörkret. Nu ser jag tanken bakom, ytavrinningsvattnet går via behållare (m. aktivt kol) , strumpan med en lägre glasvägg in i refugiet som är innan den svarta skivan med kammen och sedan över till skummaren mot returpumpen. Ja, så kan det bli när man fastnat med en bild på näthinnan. det kan kanske vara till hjälp för någon. Jag återkommer när det börjar likna något. Ha de!

IMG_20181208_204549.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, naso sa:

Jag har bara fått för mig att refugiet ska vara efter skummaren och inte före, stämmer det eller är jag fel på det? Det är 10 år sedan jag hade saltvatten och då använde man inte refugium vad jag kommer ihåg, så detta är en nystart med ett färdigt paket när intresset vaknade igen. Som sagt, tacksam för råd!

 

Det finns nog lika många åsikter om det som det finns akvarister ;)

Kör vilket som passar dig bäst, svårt att konkretisera något rätt eller fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, danne031 sa:

 

Det finns nog lika många åsikter om det som det finns akvarister ;)

Kör vilket som passar dig bäst, svårt att konkretisera något rätt eller fel.

Det låter bra, man är lite ringrostig och med ny teknik, tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...