Gå till innehåll

Fiskar till salu i skåne


AkvarieNils

Rekommenderade inlägg

Hej, 

 

Efter mycket om och men har jag beslutat att skala ner hobbyn. Som ett första steg i detta så behöver ett gäng fiskar hitta nya hem. Alla äter pellets (ocean nutrition formula 1&2) och är vid god vigör. Många av dem har jag haft i flera år. De flesta behöver ett relativt stort akvarium, minst 500L.

 

Imperator, Pomacanthus imperator, ca 15cm, 99% utfärgad. Kan nafsa på knappar. I min ägo sedan ung. 1200:-

 

Blueface angelfish, pomacanthus xanthometopon, ca 12cm utfärgad. Har gått på musslor tidigare. 1200:-

 

Centropyge Bicolor, fullvuxen individ på ca 12-15cm. 600:-

 

Zebrasoma Desjardini, ca 15cm. Nyfiken och pigg. 600:-

 

Ctenochaetus binoatus, ca 8cm. 400:-

 

Foxface lo, Siganus vulpinus. Stor individ med 10 års dokumenterat liv i fångenskap, 15-18cm. 600:-

 

Chromis Virdis. Stim på 16-18 individer. Stimmar fint och leker regelbundet. Säljes endast som stim. 1500:-

 

Alla fiskar finns i Furulund, strax norr om lund. Det går bra att boka mot halva priset, swish finns. Eftersom jag kommer att behöva riva halva revet för att få tag i dom så kommer jag, så långt det är möjligt, att koordinera leverans. Priset är inte hugget i sten, det är viktigare för mig att de kommer till ett bra akvarium med ordentliga förutsättningar för ett fortsatt lyckligt liv.

 

Mvh

//Nils

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
×
×
  • Skapa Ny...