Gå till innehåll

Nero 5


DSB

Rekommenderade inlägg

Du får nog skriva lite mer änn liter i akvariet.

vart hade du tänkt ha pumpen

 

Tycker det är en intressant pump så hade jag bytt behövt köpa en idag hade jag nog kollat på en Nero 5

gillar att man kan ställa in flödet olika under dagen med både app eller extern kontroller 

 

Mitt akvarium är 110cm långt 80 brett 70högt sitter på kortsidan ä trycker 12000l/h. tunze stream 3. Inte så mycket att ställa in flödet 

 

 

 

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på Nero 5 eller gyre 350, med gyre borde det räcka med 2 st.

 

frågan är hur många Nero 5 skulle behövas för att få ett vettigt flöde och om de är kraftiga nog.

Ändrat av DSB
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

 

Jag kör med Aqamai KPM,  Mitt kar är betydligt mindre än ditt men jag måste säga att jag gillar verkligen dessa.

De är helt appstyrda och går att ställa varje halvtimme. Med en massa olika funktioner.

https://www.aqamai.com/en/kpm/

 

Ett litet tips som kanske är värt att kolla på :)

 

mvh

Pierre

Ändrat av Verkenius
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,
 
Jag kör med Aqamai KPM,  Mitt kar är betydligt mindre än ditt men jag måste säga att jag gillar verkligen dessa.
De är helt appstyrda och går att ställa varje halvtimme. Med en massa olika funktioner.
https://www.aqamai.com/en/kpm/
 
Ett litet tips som kanske är värt att kolla på
 
mvh
Pierre
Tack för svaret.

Jag har under vintern pendlat mellan 3 märken.

Nero 5 el vortech Mp 40 el maxspect gyre 300 serien.

Fördelen med gyre pumparna är priset samt att det sannolikt räcker med 2 st. Nackdelen är att de verkar krångliga att plocka isär för rengöring.

Vortech har motor o kabeln utanför akvariet, vilket är en stor fördel. De är dessutom lätta att rengöra. Samt att den delen som är inne i akvariet är förhållandevis liten.
Nackdelen är priset o att jag behöver 3-4 pumpar.

Nero 5 är liten och jag är förtjust i märket då jag är mycket nöjd med deras ledarmaturer.
Nackdelen är priset samt mängden pumpar som behövs runt 4 st.

Jag velar fram o tillbaka mellan de olika pumparna.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Vad blev det?
Också sugen på att uppdatera flödet i karet. Har samma mått som du och sugen på Nero 5 men läst att magneten är lite klen och får svårt över de rekommenderade max 13mm, har 15, så det är frågan om det funkar.... Dessutom behövs flera st, men man kan ju byta ut befintliga efterhand...
Är annars inne på Maxspect gyre 350 double som verkar ge bra rörelse, frågan är väl med ljudnivå??
Alternativet är väl Mp40 qd men det blir en dyr lösning, eller så får man leta begagnat

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...