Gå till innehåll

Eremiter, rovdjur?


naso

Rekommenderade inlägg

Jag har aldrig haft eremiter förr, men läste att dom skulle va bra i en städpatrull. Nu har eremiterna dödat 5 turbo och 1 Nassarius, fastän det finns skal till dom att växa i. Är dom sådana rovdjur så kastar jag ut dom. Har sett med egna ögon hur dom gräver in i snäckskalen och äter upp innehållet, ska det vara så?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

om eremiter tar turbos eller annat så är det på grund av att turbosarna är sjuka eller nåt de kan inte komma åt de de stänger bara dörren har själv 50-60 turbosar och lika många eremiter har aldrig sett att de kommer åt friska snäckor

 

mvh Frank

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK. Tack för snabba svar, började bli orolig. Jag trodde att det var för litet akvarium (250L), så de blev rovlystna. Jag kan hålla med om nassariusen, den såg inte frisk ut, men turbosarna märkte jag inget på. Tack, ska vara mer observant.

MVH: Hasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 minuter sedan, Schilla sa:

5 st i 270 ärju nästan lite lite. Jag har nog ca 30 st eremiter på mina 320 liter i visningsdelen och mera turbos. Och vad jag läst har Lasse med en jäkla massa 

Ok, jag hade 30 turbosar i ett 800 liters för 15 år sedan och inga eremiter, allt fungerade perfekt. Tack, jag ska införskaffa fler i fall att. Har precis beställt fler turbosar.

MVH: Hasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...