Gå till innehåll

Nedläggning i Malmö


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Kommer tyvärr lägga ned min hobby pga personliga skäl :( 

 

Jag säljer allt om någon är intresserad eller så blir det levande först och sen teknik etc. 

Kommer nog inte skicka något levande då jag aldrig gjort det för och känner mig osäker. 

Kommer eventuellt sälja levande till min lokala handlare men återstår att se. 

 

Akvariet är ca 190*80*60cm. Står på en svetsad bänk som är epoxibehandlad och sedan sprutmålad. 2 hål ner och 1 hål upp. 

Revkeramikbakgrund. 

Profilux 4 set med extra nivåsensorer, läcksensorer, doserpump, extra kort för fler nivågivare etc etc. 

En osmosbehållare (+100liter) och en behållare för att blanda salt (+140liter).

4 Mp40 pumpar med 1 EcoTech batteri och reeflink. 

2 Philips Coralcare belysning kopplad till profiluxen så det går att styra via appen med alla dess fördelar så som acklimatisering etc. 

Osmosbehållare med extra silikatfilter, boosterpump, manometer, extra filtermedia och membranfilter. 

1 pump för saltblandning och 1 för cirkulera returfacket där bl.a oxidatorn står, har 1 liter för ny påfyllning. 

Men massa annat typ flera meter silikonslang, pumpar etc för att flytta vatten mellan dom olika behållarna, tester, mat, lite salt etc. 

Dessutom har jag precis köpt en neckcleaner från tyska Aquadrive som jag ska hämta på posten. 

Levande är ca 4 hammare, 2 torch varav en golden, ett gäng acroporor som jag ganska nyligen köpt, chalicer, jawbreakers discosomas, bounce mushrooms, ricordea yumas och florida varav vissa är riktigt grymma, fina gonioporor etc etc. 

Fiskar är en vitbröstad hybrid, en gul kirurg, par tryckare Auromaginatus, par clowner ocellaris, par scooter blenny, par Genicanthus Melanospilos, 1 flamehawk, 1 sandvändare, 1 Gramma loretto, 2 putsarräkor, snäckor och eremiter. 

Tror inte jag missat någon firre.....

 

Tar helst bilder via sms då det är ruskigt trögt på sidan. 

654AA472-8548-45A4-AC5F-53E17448F2BC.jpeg.9a51726672f839549b302bdd6cea944e.jpeg

 

Mvh

Kim 

 

 

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite bilder på fina Floridas och yumor, inte i extremt blåljus så blir bara bättre för er som kör mycket blått ;) 

Tror den yuman som är orange och grön kallas Forrest fire och där är som ni ser en liten på g.0B793313-8419-4C5B-9F51-E02F12FE8E2C.jpeg.3a0f5e9e4c8062566bfb920bc6e17593.jpeg

5CEE4953-205C-4924-A6B6-DDD4CB923B3A.jpeg.f2dceb6e348296431a722b5b930f6c57.jpeg

 

Sen är där några Euphyllior, röd/grön blasto, andra stora skivor från rhodacthis släktet, många fina Acan, goniopora (lila, orange, härligt metallisk röd, en creme färgad) etc etc. 

Kan köra bilder till er som är intresserade via sms eller annat då det är grymt segt här. 

 

Mvh

Kim

 

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu, blackizzz sa:

Om du är/blir intresserad av att sälja någon teknik löst är jag intresserad av 2st MP40 (är det quiet drive?) :)

Teknik etc säljes efter allt levande, ja det är qd. 

Säljer helst akvarium med teknik men om ingen vill ha akvariet så kommer jag sälja teknik löst. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just now, Kimozabe said:

Teknik etc säljes efter allt levande, ja det är qd. 

Säljer helst akvarium med teknik men om ingen vill ha akvariet så kommer jag sälja teknik löst. 

 

Mvh

Kim

Förståeligt! Hör gärna av dig om/när det blir intressant :)  Jag håller ögonen öppna här också ;) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Teknik etc säljes efter allt levande, ja det är qd. 
Säljer helst akvarium med teknik men om ingen vill ha akvariet så kommer jag sälja teknik löst. 
 
Mvh
Kim
Förstår, jag är oxå intresserad av 1 el två mp40, så om det blir aktuellt kan du bli av med alla pumparna iallafall :)
Tråkigt att du lägger förresten!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Bumpar denna för att se om någon är intresserad av akvariet, ställning, bakgrund och teknik. 

Teknik säljes separat och akvariet slänger jag om ingen nappar. 

 

Jag startade en ny tråd under levande, tänkte att det kanske var fler som tittade där. 

Bara lite koraller kvar sen ska fisken säljas.

Mvh

Kim

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
7 timmar sedan, Datzun sa:

Hej!

Jag scrollade igenom annonsen men blev inte klok på vad som är kvar. Har du den vitbröstade hybriden kvar? Jag är i Malmö i morgon. 
Med vänlig hälsning, Fredrik 

Hybriden är bokad, jag valde att göra en separat annons med levande. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...