Gå till innehåll

Någon som vet något om red sea max S serien?


Jonna

Rekommenderade inlägg

Hej! Jag har planer på att byta ut mitt 600 l sötvatten till saltvatten istället.

 

Jag har fastnat lite för red sea max s 400. Men blir lite osäker på tekniken. Är det någon som testat dessa kar? Räcker den tekniken som följer med, eller kommer man vilja uppgradera den så fort man börjat lära sig lite? Tänker främst på belysningen och skummaren?

 

Nu kommer jag självklart inte börja med några svåra och krävande koraller utan lite mjukkoraller och läderkoraller.

Men jag vill fortfarande kunna utveckla mig utan att behöva byta ut all utrustning direkt.

 

Jag hittar inte så mycket information om belysningen som ingår, mer än att det är led och att man kan "styra" den med smartphone eller platta.

 

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej 

 

Har själv ett RSM 400

 

Som är ca 4år gammalt har också uppgraderat ljuset det som följde med var ju lysrörs ramp upp graderat till RSM led ramp med Hydra 26 för ca 2 år sen 

 

Allt fungerar bra med led ljusen mm det som du först kommer att uppgradera är skummare o cikulations pumpen  om dom inte har bytt ut den till deras nya serie 

 

Sen så är sumpen liten men den räcker om man inte skall ha en massa extra saker som kalkreaktor mm mm 

 

Jag har själv bytt ut sumpen mot en större o dragit om rören till sumpen har den i tvättstugan

 

Det är ett väldigt bra akvarium

 

Är det något som du undrar är det bara att hör av dig 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen, jag är väldigt tacksam att ni tar er tiden att hjälpa till!

Belysningen var det jag var mest osäker på, men jag har läst på lite och jag tycker det känns okej.
Skummar får man väl uppdatera med tiden, men den som ingår räcker säkert ett tag iallafall.
Så det blir nog att investera i ett red sea max s 400!
Ska bli så spännande

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...