Gå till innehåll

vad är detta för korall/anemon?


matte54

Rekommenderade inlägg

kan va en condylactis gigantea..mvh mollie

det ser det ut att vara! en Anemon då alltså! håller på och gör ett eget lite uppslagsverk på lite saker

man gillar , vad jag har hört om denna gigantea arten är att den ska va rätt svår om ja inte mins fel.

stort tack Mollie :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag säger tvärtemot bulletq, jag har hört av flera erfarna saltisar att de inte alls är så svåra.

jag har en själv som trivs alldeles utmärkt i mitt kar, och jag är då långt ifrån expert och mitt vatten är ganska bra, men inte perfekt. matar den ungefär 3 ggr /månad med mysis och artemia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det er en Condylactis Gigantea.

Ikke så vanskelig anemone, det er en hel del i omløp i Norge akkurat nå, virker som en importør har fått en hel del inn.

De er flotte, mye lys, og mates 1 gang i uken, så blir det flotte. Ulempen er at det er ingen klovnefisk som går i denne naturlig. Og hittill har jeg ikke hørt om noen som har fått det til, har forsøk med både occelaris, og premnas hvertfall.

2mas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det er en Condylactis Gigantea.

Ikke så vanskelig anemone, det er en hel del i omløp i Norge akkurat nå, virker som en importør har fått en hel del inn.

De er flotte, mye lys, og mates 1 gang i uken, så blir det flotte. Ulempen er at det er ingen klovnefisk som går i denne naturlig. Og hittill har jeg ikke hørt om noen som har fått det til, har forsøk med både occelaris, og premnas hvertfall.

2mas

Finns många amerikanare som har fått ocellaris att gilla den här anemonen, men som du säger så lever de inte i dem naturligt. men de kan ändå gilla dem, men det verkar inte tillhöra vanligheterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jeg har lest det. Men ikke hørt om noen kjente som har klart det. Har en med occelaris og Condy. I 2 mnd, ingen interesse enda. Jeg har 2 entacmea Quadricolor, og 2 occelaris clownar, de vil heller ikke gå i den. Selv om jeg vet flere har klart det. Vet ikke om man kan "lura" dom til å bli interesserte??

2mas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...