Gå till innehåll

Vad heter dessa fiskarna?


Johan254

Rekommenderade inlägg

1.) Abudefduf saxatilis (frökenfiskar)

2.) Thalassoma bifasciatum (gyltor)

3.) Sargocentron xantherythrum ? (ekorrfiskar)

Den sistnämnda har jag svårt att bestämma exakt men det är någon typ av ekorrfisk iaf. Tycker de är mkt coola jag sett under snorklingar men tyvärr inte de lättaste invånarna till akvariet ? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

18 timmar sedan, Lasse sa:

De blir ca 10 - 12 cm och behöver ett relativt stort kar.

 

MVH Lasse

Blev anfallen av en betydligt större i Sri Lanka i julas ? Riktigt nitiska typer det där, bara man närmade sig den stora hannens sten började det cirklas och puffas och kom man för nära blev det attack direkt 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2019-08-12 at 17:18, Johan254 sa:

nä, när jag snorklade så var dom mest långt nere, under nån sten.. verkar vara nattdjur det där. den första ska tydligen vara svår oxo.. Gyltan gillade jag färgerna på.

Jo precis såg dem på Maldiverna för några år sedan och då stod de bara och hängde under överhäng/stenar. De ser dock väldigt vackra ut tycker jag. De är mer nattaktiva och har vad jag förstår en rejäl aptit på småfiskar också.

Gyltan är en av mina favoriter, verkar som "Cleaner" på revet som ung också. Väljer då lite snävt kunder men flera Acanthurus ingår i favoriterna tydligen.

Ändrat av mare
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...