Gå till innehåll

[Hjälp]Clown ligger i hörn och andas hastigt.


mnt

Rekommenderade inlägg

Hej! en av mina clowner började tidigare idag att simma tungt, såg ut att den hade problem att hålla sig stabil i vattnet. Cirka 3-4 timmar senare så ligger den som den gör i videon jag länkar.


Har haft dem i ca 3 veckor och har aldrig vart problem. Värdena har varit bra och testade direkt i morse när jag såg att den simmade konstigt. Då låg Nitrit på 0 Ammonia 0 och nitrat ca 0.05, salt var på 1.025. Men för att vara säker så gjorde jag ändå 20% VB. Senaste tillägget var en Euphilia som kom i förra helgen, har dock inte varit några problem med fisken på hela veckan samt inga problem med den andra clownen för stunden. Som ni ser kommer den och putter på den som ligger :(

 

Stoppar jag ner handen i närheten av fisken så simmar den iväg dock med tunga och ostabila simtag(typ som den simmade i morse), för att sedan hitta ett nytt ställe att lägga sig på.

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

13 timmar sedan, Lasse sa:

Några synliga tecken på den (som prickar eller sammet) ?

 

MVH Lasse

Hej! Den dog tyvärr nu under morgonen och när jag kollade på den i efterhand hade den inga synliga prickar, inget bränt eller onormalt stort osv. Den andra clownen visar ännu inga tecken på nåt liknande och är fortfarande lika aktiv när man kommer fram till karet och sugen på mat.

 

Är första salt karet och har varit igång i ca 2 månader. var inga problem under cyklen och värdena har vad jag kunnat se inte spikat mer än normalt under cykeln. Clownerna kom i ca 2 veckor efter cyklen var färdig men har trivts bra och ätit normalt under dessa 3 veckor dem varit i, gick väldigt fort ner för den clownen igår :(

 

Mvh Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...