Gå till innehåll

valenciennea sexguttata


montana_79

Rekommenderade inlägg

Jag kör med innefilter, biologiskt material och skummare, grumlingen är mindre.

Jag har köpt massa turbosniglar, eremiter och snäckor, frågan är om jag ska ha valenciennan också? Nu får jag inte den klara vattnet som set ut som att inredningen svävar i luften  om ni förstår vad jag menar ?

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 hours ago, montana_79 said:

Jag kör med innefilter, biologiskt material och skummare, grumlingen är mindre.

Det krävs nog filterstrumpa, skum eller vad för att få bort synliga partiklar.

 

15 hours ago, montana_79 said:

Jag har köpt massa turbosniglar, eremiter och snäckor, frågan är om jag ska ha valenciennan också?

Som städpatrull gör den nog mer skada än nytta tror jag. Dels äter den snabbt upp alla smådjur i sanden, dessa smådjur tror jag är gör mer nytta som städare än Valenciennea. Dessutom äter egentligen inte Valenciennea detritusen från sanden (en del får de visserligen i sig av misstag), det mesta virvlas bara upp i vattnet för att sedan sjunka tillbaka till botten igen (om det inte fastnar i ett mekaniskt filter först). 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 hours ago, Kimozabe said:

Frågan är om 2 sandvändare funkar i ett 200 liters, vet ej. 

Min gick efter flingor etc oxå men.....

Min åt både flingor, pellets och fryst mat; men den hade väldigt svårt att hävda sig mot de andra fiskarna, så oftast fick den ingenting om jag inte grävde ner pellets i sanden åt den. Mat som låg ovanpå botten missade den helt, som om den saknade luktsinne. Mat som svävade fritt i vattnet lyckades den fånga, men oftast missade den målet.

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...