Gå till innehåll

Euphyllia paraancora bicolor - problem


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Någon som har förslag på vad som kan vara felet här.

 

Har många olika euphyllia paraanchora morfer och de flesta ser bra ut men jag har speciellt problem med bicolorn. Den vanliga som har lila toppar och grön tentakel. 

Det är någonting som gör att de drar ihop sig och misstrivs. 

Jag tänkte i första hand att det kunde vara någon fisk som nappade på dem men de ser likadana oavsett var de står - har placerat dem i karantänsdelen i sump, fraggdel i sump och i visningsakvariet på olika platser.

 

Vattnet är detsamma överallt men det bör väl inte vara vattnet när andra euphyllior av samma typ ser bra ut?

 

Något annat som ni vet det kan vara?

 

Är de speciellt känsliga för något?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2019-10-21 at 20:06, nike83 sa:

jag har haft sådana som drar ihop sig och dör (flera olika LPS:er ). tror de kan ha hängt ihop med att jag har hade då ett system med mycket låga näringsvärden. mina försök till stödmatning funkade, sådär.... 

Men konstigt att en del ser bra ut när det är samma släkte? Har absolut inte låga värden men kanske lite svängiga.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ingen annan som har några tankar om detta?

Det är enbart euphyllia paraanchora BICOLOR - lila/grön som drar ihop sig kraftigt och har extremt liten polypexpansion. 

Har massor med Euphyllia paraanchora - gold och mintgreen som är stora och fina. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...