Gå till innehåll

Turbosnäckor - Vingåker


m0jjen

Rekommenderade inlägg

13 hours ago, jonas1131 said:

Okej, men spar ett gäng åt mig och Niki!

Hör av dig i helgen.

/Jonas

Avhämtning prioriteras tyvärr men det kommer garanterat finnas kvar om han inte får för sig att han behöver flera hundra :)

 

12 hours ago, Nelli said:

har du lust att berätta lite om hur du lyckats med odling, tack? har sett flera gånger att mina "snuskat sig" men det blev aldrig fler turbosar efteråt :) ??

 

 

12 hours ago, Nelli said:

har du lust att berätta lite om hur du lyckats med odling, tack? har sett flera gånger att mina "snuskat sig" men det blev aldrig fler turbosar efteråt :) ??

 

Jag köpte bokstavligt talat 10 st och kastade i karet, snart nog fanns dom i skummaren, pumpar, överrinningen, sumpen, osv. Matar inte med något speciellt. balling o vattenbyten har jag kört på det karet, annars gör jag inget alls. Vattentempen är något högre i de karet, 27c

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 11/26/2019 at 1:37 PM, niki68 said:

Ja skicka till Stockholm (kan köpa med Jonas blir samma frakt ) , behöver över 100st. stora.

 

On 11/27/2019 at 9:22 PM, jonas1131 said:

Okej, men spar ett gäng åt mig och Niki!

Hör av dig i helgen.

/Jonas

Lite snabb räkning igår så har jag ungefär 40 större snäckor (butiksstorlek) sedan är det mestadels smått, dvs 5 till 10 mm. Jag kan utan vidare skrapa ihop 150 st och skicka, det är dock helt på egen risk, jag kommer skicka i frigolitlåda med heatpack isf, men jag tar ingen som helst ansvar nu när det är såpass kallt ute.

 

blandade snäckor när ni ska ha såpass många så är det 10:- rakt igenom som är priset så tot 1500:- + frakt på 150:- med då är frigolitlåda och heatpack (2x) med och det skickas med DHL.

 

Men återigen så kommer majoriteten av snäckorna hamna i storleken 5 - 10 mm och där kommer mestadels vara närmre 5 mm än 10 mm så att ni är medvetna om det.

Ändrat av m0jjen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...