Gå till innehåll

zebrasoma flavescens och zebrasoma xanthurum


Chilli

Rekommenderade inlägg

Är zebrasoma flavescens och zebrasoma xanthurum lika varandra? De ser lite snarlika ut, men är de det förutom utseende? Behöver den ena större kar än den andra?

 

Drömmen skulle vara om man kunde ha 1 av varje i mitt reefer 425.

 

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag körde 1st gul och 1st xanthurum i mitt 320 liters kar. dock var det bråk ibland och den gula åkte på spö, men den hade säkert gjort det i ett större kar också. 

jag tänker att det är på gränsen till för litet. båda fiskarna riskerar att växa ur ditt kar, så du måste vara beredd på att ta ur och sälja om de växer ur eller om de bråkar för mycket.

när jag introducerade dem så körde jag med spegel utanför akvariet för att de skulle avreagera sig på spegeln istället för varandra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Jag var lite rädd för det. Något bråk är jag inte intresserad av. Det tar död på den fridfulla känslan med akvarium..

Det får bli bara 1 gul kirurg då. Vad jag fattat det som så är dom något mindre och kanske inte växer ur karet lika fort.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Chilli sa:

Tack! Jag var lite rädd för det. Något bråk är jag inte intresserad av. Det tar död på den fridfulla känslan med akvarium..

Det får bli bara 1 gul kirurg då. Vad jag fattat det som så är dom något mindre och kanske inte växer ur karet lika fort.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 

klokt!

 

de finns ju en del andra mindre kirurger som du kan ha tillsammans med dem. men som sagt, alltid en risk när man har 2 kirurger i litet kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...