Gå till innehåll

S Haddoni?


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Hm, fått och blivit lite sugen på att skaffa en carpet-anemon, är väl främst S Haddoni som lockar.... Men har aldrig haft någon trots 15 år med salt, så är de så svåra som jag fått för mig? Ä det vanligt att de käkar fisk?

Att de ibland vandrar har jag förstått men S Haddoni håller sig väl oftast vid sanden/kanten mot ls? 

Erfarenheter? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en för länge sedan men gott resultat. Tog en hepatus en gång men annars så hade jag ett par med clownfiskar A. sebae som värdpar och höll andra borta. Utan dessa tror jag att fler fiskar skulle vart slukade. Bra sugkoppar som fastnar lätt på både skinn och fiskar.
Gick runt eller rullade runt innan den hittade sitt Ställe mitt på en sandplätt, foten var nerborrad och satt bra i glaset men senare även en LS som skydd. Satt sedan fast på samma ställe.
Sålde efter 5år då jag la ner akvariet. Köptes begagnad från tidigare ägare som haft den i 5år
Matade med skalad räka då å då...
Stor som en gammal LP skiva




Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har haft våran gröna S. haddoni i 8 år nu. Våra clownfiskar har bott i den utan problem.  Tycker att det är en ganska enkel anemon ändå,  har haft några krasher under åren,  men den har alltid överlevt..

Den har dock lyckats svälja en Naso litteratus en gång (ca 10cm stor) och nåra gobisar som försvunnit tror vi att Haddonin kan vara boven bakom..

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...