Gå till innehåll

Fiskar Linköping


ufo85

Rekommenderade inlägg

Säljer diverse fiskar som gått snart 6 år i mitt akvarium. Akvariets allmäntillstånd har sett sina bästa dagar...

 

Jag har en ganska så stor svart/vit clownfisk (1 dm lång och fet :))som jag tror är orsaken till att mina andra fiskar inte har växt så mycket. Det har varit ganska så praktiskt faktiskt. Akvariet är på 530 l och alla fiskar är tjocka och mår bra men ingen annan fisk har växt förbi clownen. Antaligen är detta för att undvika fight om revir. Fråga mig inte hur det fungerar.

 

Jag är ingen höjdare på namn. Inte lätt att ta foton då de ständigt är i rörelse. Men här är mina bästa gissningar vilka fiskarna på bilderna är. Någon annan får gärna komplettera med rätta latisnak namn.

 

Till vänster, orange shoulder tang, kirurgfisk (trots sin ålder på minst 6 år har den alltså inte utvecklat sin färg ännu??)

https://www.istockphoto.com/se/foto/beautiful-orange-shoulder-surgeon-fish-gm491678963-39979396

Till höger högst upp, Mimic tang?

Den blå, two spot bristletooth tang?

Googlar man på dessa namn så får man upp bilder på fiskar som ser lika ut i alla fall.

 

Sen har jag 5 anthias varav en "superhane".

2 frökenfiskar

den stora clownen

1 stor vildfångad bangai kardinal (resterande 7 åts upp av en 1 meter lång bobbitmask jag hade i mitt akvarium :)) Se tidigare bilder här på forumet om ni inte tror mig.

 

Finns utanför Linköping

5.jpg

20200122_172409.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anthias sålda.

Mörkblå kirurg såld.

 

Det som är kvar:

Palettkirurg

Gulkirurg

Mimic tang

En okänd tang (den gula på bilden)

En jättestor clown

Två frökenfiskar

En stor bangai kardinal

Två pepparmintsräckor som jag upptäckte idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...