Gå till innehåll

Ny komplett produktserie från FaunaMarin


greger

Rekommenderade inlägg

ELEMENTALS TRACE

ELEMENTALS TRACE spårämneslösningar av högsta renhetsgrad för att kompensera brister i korallakvarium.

ELEMENTALS TRACE element solutions erbjuder ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att kompensera för

uppkomsten av specifika brister från t.ex. spårelementsförbrukning i ditt korallekvarium.



Elementals Trace finns i 250ml flaskor!


Mer information hittar du på vår hemsida : www.faunamarin.de

Elemantals trace.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt med lite större flaskor! Känns ju lite jobbigt med Triton-labs 100-milliliterflaskor när man ska dosera 50 ml i ena akvariet och 40 ml i andra efter ett test...

 

Dessa flaskor från FM verkar både större och högre koncentration än Triton-labs motsvarighet. Hoppas bara priset är rätt...

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

32 minuter sedan, KennethN sa:

Och de anger vilken koncentration det är så man vet hur mycket man faktiskt doserar 👍

Ja, Triton-lab hade ju kunnat kosta på sig att skriva ut koncentrationen, men det är ju ganska lätt att räkna ut baklänges efter att man fått doseringsrekommendation efter ett ICP-test.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2020-01-25 at 11:06, greger sa:

ELEMENTALS TRACE

Elemantals trace.jpg

 

Finns dessa att köpa i Sverige någonstans? Jag hittade ett ställe Tyskland men de hade av någon anledning inte Lithium-flaskan, vilket är ett av ämnena jag har slut på... Jag är främst ute efter Zn, Mn, Mo, V, I, Li, Ni, samt ej trace / ej på bild Sr, B, Br.

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
On 2020-01-25 at 11:06, greger sa:

ELEMENTALS TRACE

ELEMENTALS TRACE spårämneslösningar av högsta renhetsgrad för att kompensera brister i korallakvarium.

ELEMENTALS TRACE element solutions erbjuder ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att kompensera för

uppkomsten av specifika brister från t.ex. spårelementsförbrukning i ditt korallekvarium.



Elementals Trace finns i 250ml flaskor!


Mer information hittar du på vår hemsida : www.faunamarin.de

Elemantals trace.jpg

Nej, det var inget diskussionsunderlag, utan bara info om nya produkter som kan vara av intresse för t.ex. ICP testanvändarna - så då får du ta bort den om det inte ok!

//Leffe

Ändrat av greger
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
On 2020-01-26 at 14:04, petnym sa:

 

Finns dessa att köpa i Sverige någonstans? Jag hittade ett ställe Tyskland men de hade av någon anledning inte Lithium-flaskan, vilket är ett av ämnena jag har slut på... Jag är främst ute efter Zn, Mn, Mo, V, I, Li, Ni, samt ej trace / ej på bild Sr, B, Br.

 

 

Verkar inte finnas i Sverige, så jag beställde några av flaskorna från Tyskland istället...

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...