Gå till innehåll

Knorrande Chromisar.


mogge77

Rekommenderade inlägg

Har fler personer lagt märke till att Chromisar knorrar, väldigt högt när de uppvaktar eller jagar varandra?

Jag har sökt lite på nätet, men hittar ingen fakta om knorrandet som beteende. Mina "Blå Chromisar" Knorrar" jättehögt särskilt den stora honan, (Hon lägger ägg överallt i akvariet och knorrar på alla som kommer nära..)

När jag hade sötvattenskar hade jag knorrande gurami och även en slags kattmal som kunde klucka.. Där stod det mycket om knorrandet och det var väldigt uppmärksammat i litteraturen att just dessa fiskar lät. Mina Chromisar knorrar bra mycket högre än dessa.  Det är nästan samtalston utanför akvariet, Jag kan höra dem två rum bort..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min bangaii brukar knäppa när elddvärgkjesaren är lite för närgången. Har för ett tag sen både sett på youtube och på tv lite reportage om just hur mycket det egentligen låter på reven. Om jag stöter på det igen kan jag skicka en länk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...