Gå till innehåll

Zoa Norrköping


Glenn85

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Hej,

 

Jag bor i Linköping och har samlat på mig en hel del zoas av olika sorter som jag kan ta träffar från. Är det någon särskild variant du är ute efter eller söker du lite av varje för att fylla akvariet med?

 

Jag kan fragga enligt önskemål, skär då bort önskat antal polyper från moderkomonin och låter läka cirka en vecka, sedan limmar jag till plugg eller mindre sten (vad som önskas) och sen är det klart. Priset varierar beroende på vilken sort du önskar. Billigaste är Fairydust för 10kr/polyp till den dyraste, Saltet Agave för 75 kr/polyp. 

 

Personliga favoriter: Radioactive, Punk Rocker (på bifogad bild) och Watermellon. 

 

Kan fragga från dessa kolonier:

Radioactive

Tuttifrutti 

Watermelon

Dragon eye 

Citrus cooler

Salted agave 

Fairy dust 

Alien antivenom 

Sunny D

Scrambled eggs

Blue hornet

Punk Rocker

Tequila sunrise 

 

Skicka PM om du vill ha bild på någonting, har frågor eller önskar beställa/komma överens :) Har även en del mjukisar (Cespitularia, sinularia, cladiella, rhodactis, stjärnpolyp), nybörjar-stenkoraller (seritoporor) och makroalger (Chaetomorpha, codium, caulerpa, gracilaria) om du är ute efter sådant.

 

Hälsningar,

Johan

15885207607677689793997847833365.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
On 2020-05-03 at 18:00, halictus sa:

Hej,

 

Jag bor i Linköping och har samlat på mig en hel del zoas av olika sorter som jag kan ta träffar från. Är det någon särskild variant du är ute efter eller söker du lite av varje för att fylla akvariet med?

 

Jag kan fragga enligt önskemål, skär då bort önskat antal polyper från moderkomonin och låter läka cirka en vecka, sedan limmar jag till plugg eller mindre sten (vad som önskas) och sen är det klart. Priset varierar beroende på vilken sort du önskar. Billigaste är Fairydust för 10kr/polyp till den dyraste, Saltet Agave för 75 kr/polyp. 

 

Personliga favoriter: Radioactive, Punk Rocker (på bifogad bild) och Watermellon. 

 

Kan fragga från dessa kolonier:

Radioactive

Tuttifrutti 

Watermelon

Dragon eye 

Citrus cooler

Salted agave 

Fairy dust 

Alien antivenom 

Sunny D

Scrambled eggs

Blue hornet

Punk Rocker

Tequila sunrise 

 

Skicka PM om du vill ha bild på någonting, har frågor eller önskar beställa/komma överens :) Har även en del mjukisar (Cespitularia, sinularia, cladiella, rhodactis, stjärnpolyp), nybörjar-stenkoraller (seritoporor) och makroalger (Chaetomorpha, codium, caulerpa, gracilaria) om du är ute efter sådant.

 

Hälsningar,

Johan

15885207607677689793997847833365.jpg

Vad heter den på bilden ? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Henric,

Jag skrev i texten att knappen på bilden är av varianten Punk Rocker, och det är alltså den som är huvudmotivet. Till höger är en liten koloni av Blue Hornet och till vänster syns några polyper av Red Hornet, ser du likheterna mellan dem? :) I bakgrunden ser man till vänster några kvistar av en Sinularia och bredvid den några gulaktiga polyper som går under variantnamnet Scrambled Eggs. Den gröna kolonin till höger om dessa köps och säljs som varianten Radioctive.

Fick du svar på din fråga?

Hälsningar,

Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
×
×
  • Skapa Ny...