Gå till innehåll

Balling


Alex913

Rekommenderade inlägg

Hallå har börjat kika lite på olika ballingprodukter och tänkt börja lite smått med de inom en snar framtid. Har kollat en del videos och läst litegrann men verkar ju finnas så mycket så blir mest yr i huvudet 😂 Har bestämt mig för att det antagligen blir red seas foundation och tänkte beställa denna: https://foretagsakvarium.se/product/red-sea-reef-foundation-abc-starter-pack/?v=f003c44deab6

 

Behöver man någon form av behållare till dessa eller kan man köra direkt ifrån flaskorna? Tycker det verkar så meckigt att hålla på och blanda själv. 

 

Samt att det finns en massa spårämnen coloration abc osv. Måste man ha dom på separata pumpar eller kan man blanda ner dom i samma om man skulle skaffa behållare? Tänkte köra med dospump. 

 

Vilken metod kör ni och vad är bra med just den? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att du inte var inne på de spåret lite tidigare då jag sålt både doseringspump å ballingbehållare och vi bor ganska nära varandra😜.. själv kör jag aquaforest component 1+2+3+ men ska väl byta å köra calcium reaktor så småningom är det tänkt..

 

Mvh Fredrik 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 minuter sedan, salt nisse sa:

Synd att du inte var inne på de spåret lite tidigare då jag sålt både doseringspump å ballingbehållare och vi bor ganska nära varandra😜.. själv kör jag aquaforest component 1+2+3+ men ska väl byta å köra calcium reaktor så småningom är det tänkt..

 

Mvh Fredrik 

Ja det var synd 😂 Ska slänga upp en annons här å se om de är någon annan som har. 

 

Varför kör man reaktor då? Billigare än balling i längden eller finns de fler fördelar? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

18 minuter sedan, salt nisse sa:

Ja själva reaktorn å grejerna runtom är ju dyra men det blir billigare i längden då jag doserar  väldigt mycket... ska bestämma mig i dagarna när köpet av reaktor blir av....

 

Mvh Fredrik 

Okej! 😊 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in under artiklar så har du en av Jonas som förklarar bra grunderna. Det blir ju klart billigare i längden om du blandar själv, men man behöver en våg

annars är det inte så svårt. Det som gjorde mig förvirrad var att det finns en hel del olika recept på balling. 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...