Gå till innehåll

Tips på korall


francefight

Rekommenderade inlägg

Hejsan !  
Jag behöver tips på någon korall som klarar sig bra i mycket flöde samt högt.
Har inriktat mig på mjukisar och lps.    🐠


 

Vill även säga tack till er alla som svarar på frågor som ställs här inne.  Jag som inte syns mycket här i forumet, lär mig mycket av era diskussioner! 🐙

 

Mvh Fredric

2CC3941D-F1FF-4170-8ED9-0A578F053003.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pocillopora gjorde mig smått nyfiken.  Har funderat länge på att ge mig på någon sps, men är smått skrämd 😂 

(gjorde misstaget att pröva det när karet var för ungt & ostabilt) Kommer hålla koll om någon kommer ut till försäljning. Tack för tipset!


Något annat någon tänker på? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du ha något snabbväxande och hyfsat enkelt i sps väg så är ju som ovan nämnt Pocillopora och även koraller från Seriatopora bra att börja med. Pocillopora kan börja sprida sig rätt bra dock och det kan dyka upp nya kolonier lite här och var, så var beredd på det om du köper en sådan.

  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, det var bra veta.    Fick berättat för mig samma sak om bta, tyvärr lyssnade jag inte där 😂  skulle tagit varningen mer på allvar ! 
 

Seriatopora hystrix är jag mer bekant med. Fräsig också 


stylophora milka? Vad säger ni om den? Även fått den rekommenderad.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, francefight sa:

Okej, det var bra veta.    Fick berättat för mig samma sak om bta, tyvärr lyssnade jag inte där 😂  skulle tagit varningen mer på allvar ! 
 

Seriatopora hystrix är jag mer bekant med. Fräsig också 


stylophora milka? Vad säger ni om den? Även fått den rekommenderad.

 

Fast du behöver inte oroa att pocilliopora ska vara som bta.. den ska tydligen kunna släppa polyper och bosätta sig på nya platser men inget min gjort. Tyvärr så valde en bta att bosätta sig på min pocilliopora så nu ser den inte så bra ut längre..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...