Gå till innehåll

Grumligt/mjölkfärgat vatten...?


Richard_22

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Vattnet i akvariet har helt plötsligt blivit väldigt grumligt och väldigt vitt i färgen mitt från ingenstans... vad sjutton beror det på? Alla fiskar och koraller verkar inte bry sig, än iallafall... såg helt normalt ut för någon timme sen. Nån som har nån idé?

 

Mvh fe829548958f9420f45d3e65209593c2.jpg

5a9b95efe57ac945cc8ad130c885d5d3.jpg

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ny sand? Snäckor som leker? Bakterieblomning pga kolkälleöverdosering?

Tack för ditt svar!

Har ingen ny sand och ingen kolkälla så det faller ju bort. Det där med snäckorna vet jag inte... har ju ett gäng men aldrig sett ut såhär förut. Brukar det kunna bli såhär av dem?

Mvh


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 hours ago, Richard_22 said:

 Det där med snäckorna vet jag inte... har ju ett gäng men aldrig sett ut såhär förut. Brukar det kunna bli såhär av dem?

Ja det förekommer, isf bör vattnet klarna inom ett par timmat. Minns inte om det märks i skummaren också.

 

Även koraller kan föröka sig sexuellt i akvarier, men det har jag aldrig varit med om personligen.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det förekommer, isf bör vattnet klarna inom ett par timmat. Minns inte om det märks i skummaren också.
 
Även koraller kan föröka sig sexuellt i akvarier, men det har jag aldrig varit med om personligen.

Ja, det kanske var det för nu på morgonen ser det ut som vanligt.
Tack för hjälpen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Richard_22 sa:


Ja, det kanske var det för nu på morgonen ser det ut som vanligt.
Tack för hjälpen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag hade Throcus snäckor som gjorde precis så. Blev mjölkvitt i hela karet. (120l). Dagen efter var det borta.

Om du har tur så kanske du kan om några veckor få syn på knappnålshuvud stora turbosnäckor. Jag fick iaf ett 10tal men som tyvärr senare dog i ett 

dino utbrott.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkade ut för att samtliga mina Trochus-snäckor fick för sig att leka vid samma tillfälle för att par veckor sedan. Det blev helt vitt i akvariet (625 liter), men det försvann på ett par timmar. Det påverkade inte vad jag kunde se skummaren. Leken skedde timmarna efter att jag tillfört en del tillsatser i form av magnesium och boron. Detta kan givetvis vara en tillfällighet. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...