Gå till innehåll

Red Sea reefer 250 (komplett) Sänkt pris!


johan.b

Rekommenderade inlägg

(Ber om ursäkt för ny nästan identisk annons som tidigare men jag förstår inte hur man varken tar bort eller sänker priset på annonsen.) 

 

Hej! Jag har ett komplett 250l reefer vitt. Bor en bit utanför Karlstad. 
 

Info.

RedSea reefer 250 (vit)

Belysning Orphek Atlantic. (Med solnedgång och uppgång)

Tunze skummare.

3kanalig Doserpump TEC.

2st Tunze streampump med Tunze Wavecontroller 7029.

Ehiem returpump.

Eheim doppvärmare 150w.

Red sea skyddsnät så inte fisk hoppar ur.

 

Ingår även ca 15kg salt och andra tillsatser. Även flera olika Hanna checker test utrustning. Foder för både korall och fisk. 
Och mycket ”bra att ha.”

 

Jag gav 18 000kr för allt utom levande, doppvärmare och doserpump för ca 1år sedan. 
 

mer info om levande.

Levande:

drygt 30kg LS

1st Zebrasoma scopas

1st Zebrasoma veliferum

2st Amphirion oceallaris (Nemo) 

1st mandarin

1st sixline wrasse

1st ormssjöstjärna 

1st putsar räka

1st mitrax krabba

1st BTA

Ett antal olika koraller av LPS och mjukisar.

Macro alger i refugium.


Säljes då jag har tappat intresset och lusten helt då det innebär en heldel extra arbete med vatten då vi har egen brunn på landet.

 

säljes komplett i första hand. Först till kvarn gäller! Kan skicka mer bilder vid intresse.

 

9000kr

B50492D2-0622-4FB5-BC89-55617A6DC0D5.jpeg

9A8DD335-6A18-473D-B5D6-FB0CF76799C9.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får ha dem i frigolit låda eller något annat så du håller värmen på vattnet. När man beställer på nätet så har de även heat pack i frigolitlådan.

 

kanske skall ha en eller två baljor med saltvatten temporerat och klart när du kommer hem så du kan få i fiskar i ett kar och koraller på ett så du sen kan ha belysningen på. Så borde du hinna att montera upp akvariet och starta upp det.

 

kanske ta lite gammalt vatten med dig hem om du har möjlighet, så blir det kanske inte så stor chock för korallerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Snabbe83 sa:

Hur klarar sig fisken i bil ca 40 mil samt överleva uppstarten? Är intresserad mvh Andreas 

Inga problem i frigolit låda nu på sommaren. Tänk på att de inte står kvar i bilen om du stannar och äter tex, då kan det bli för varmt. Jag har frigolitlåda som de skickat i när ja beställt levande.

 

Ang vatten så går det också att lösa, jag har minst 2-3st 20liters dunkar som vi kan fylla. Så om du tar med någon dunk (finns billigt på tex jula, Biltema) så är det helt lugnt. 
 

Om du fortfarande är intresserad, när skulle du kunna komma isåfall? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det tål att funderas över då det är en bit å köra, men inget är omöjligt. Just nu i det närmaste har jag inte tiden. Så jag avvaktar lite. Men skulle det finnas kvar så hör jag av mig när jag har möjlighet att göra affär. Mvh Andreas 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
×
×
  • Skapa Ny...